Statistik - vad vill du veta?

Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Sozu »

Hade varit härligt om det fanns att söka på en användare och se dens senaste takeovers, att se när dem tagit över zonerna. Senaste takeovers högst upp och sedan de senaste 10-20 zonerna under t.ex :) med datum och tid.
Image
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Byggaren »

Sozu wrote:Hade varit härligt om det fanns att söka på en användare och se dens senaste takeovers, att se när dem tagit över zonerna. Senaste takeovers högst upp och sedan de senaste 10-20 zonerna under t.ex :) med datum och tid.
Detta är en funktion som åtm tidigare ansetts vara för stort hot mot den enskilde turfarens integritet. Det är bla därför som tider för takeover inte presnteras på zondetaljerna på hemsidan.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Byggaren »

Sozu wrote:Hade varit härligt om det fanns att söka på en användare och se dens senaste takeovers, att se när dem tagit över zonerna. Senaste takeovers högst upp och sedan de senaste 10-20 zonerna under t.ex :) med datum och tid.
Detta är en funktion som åtm tidigare ansetts vara för stort hot mot den enskilde turfarens integritet. Det är bla därför som tider för takeover inte presnteras på zondetaljerna på hemsidan.
Fook
Posts: 6
Joined: 12 Dec 2012 01:42
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Fook »

KPD wrote:
Velocipedryttaren wrote:Ett par nya färger i takekartan vore skoj, en för 1000take och en för 5000take.
Så tänkte jag tidigare, men nu skulle jag inte vilja ha det. Ett av mina turfmål är att få allt större områden lila, där jag brukar turfa. Att nu få nya färger mitt i det lila skulle förstöra det.
Jag håller också på och försöker få allt fler zoner lila.
Men skulle ändå vilja ha fler färger, kanske 100, 500 och 1000?
Som det är nu så ser man ju inte någon skillnad på 51 takes och 501 takes på färgen trots att det är rätt stor skillnad i antal takes.
Skulle vara kul att se de zoner man tagit riktigt många gånger i nån annan färg.
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by freezemanfrost »

Jag tycker det kunde vara intressant att ha statistik över antal nya turfare per månad.
Och även hur många nya det varit sedan Turf's början.
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by freezemanfrost »

Personlig statistik:
En graf där man kan följa antalet points, takes unik-takes och placering i
regionens topplista omgång för omgång sedan man börjat på Turf.

Då kan man ju få en överblick i hur man utvecklats som turfare
genom tiden
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by DIProgan »

freezemanfrost wrote:Jag tycker det kunde vara intressant att ha statistik över antal nya turfare per månad.
Och även hur många nya det varit sedan Turf's början.
http://warded.se/turf/regged.php (grön kurva antal installationer, lila kurva antal som blir aktiva dvs. gör sin första takeover)
Running the third-party project https://turfbridge.com
LHCper
Posts: 6
Joined: 22 May 2015 07:17
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LHCper »

Jag försökte hitta min personliga runda-statistik. Förslagsvis poäng per runda. Gärna sorterbar i poängordning. Eller finns det något sätt att se tre bästa omgångarna för mig själv? Eller för den delen någon annan person?
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by DIProgan »

LHCper wrote:Jag försökte hitta min personliga runda-statistik. Förslagsvis poäng per runda. Gärna sorterbar i poängordning. Eller finns det något sätt att se tre bästa omgångarna för mig själv? Eller för den delen någon annan person?
Hade vart trevligt att ha tillgängligt för varje person men finns bara genom att leta upp personerna i round.php just nu.
Running the third-party project https://turfbridge.com
LHCper
Posts: 6
Joined: 22 May 2015 07:17
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LHCper »

En annan grej som jag inte vet om det finns är om man kan se hur många rundor i rad man har varit aktiv? Skulle kanske finnas medaljer för det? T.ex. turfat 10 rundor, 20, 50, 100,... Eller motsvarande sojourner i Ingress, turfat (tagit zon) dagar i sträck.
Post Reply

Return to “Tredje Part”