Hej ärade zonläggare för Örebro
Med tanke på den höga aktiviteten med högt antal aktiva turfare i Hallsberg vill jag snällt önska lite zoner till området Östansjö-Motorp-Tripphilt-Åsbro-Blåberga-Hallsberg. Som det är i dag blir både en tur till Östansjö och Åsbro en återvändsgrend utan zoner på hemvägen, och Hallsberg behöver att locka dom som är snabbast och aktivast till en turfrunda där även Östansjö och Åsbro ingår.
Zonerna vi har fått nya runt Vingen-Tomta-Skallerud har hjälpt till att fixa utrymme för flera turfare samtidigt, men det räcker med att två snabba cyklister svansar varandra runt Hallsberg så blir det fullt om en tredje turfare kommer ut. Det resulterar tyvärr att tiden går åt till att utvänta block i stället för att turfa.
Även Transtenskolan (högstadiet) har börjat att introdusera nya elever att turfa igen, det har medfört att vi just nu har ett gäng tonåringar som är ute och tar zoner, mestadels runt skolan och ecoparken, men dom letar sig längre ut från centrum efter skoltid, något som just nu även har resulterat i större aktivitet i Östansjö och Vretstorp.
För att inte tråka ut nyvärvade turftonåringar med blocktid att vänta ut anser jag det som mycket viktigt att locka ut etablerade turfare till längre rundor, men även viktigt att både Östansjö och Vretstorp fylls på med zoner så att centrala delen av samhället har minst 5 zoner frånräknat vattenzonen som ligger i Östansjö.
För att underlätta för dig så har jag och Honda lagt förslag i appen på 6 ställen som skulle passa bra att lägga zoner så det lockar etablerade och snabba turfare til en turfrunda Hallsberg-Östansjö-Åsbro-Hallsberg
Dom zonförslagen är:
8KmTripphult
Åsbrospår
MotÅsbro
MotÅsbro(2)
Ögonkällan
TripphultKort
Kartlänk där förslagen ligger:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Förslagen är markerade med gult på kartan och befintliga zoner är importerade från urbangeeks
Jag har för tillfället inte någon länk till foton på förslagen, men jag lovar att förslagen ligger mycket fint och trevligt till. Om du önskar kan jag återkomma med bilder.
Då jag är osäker på vad vi döpte 2 zoner till så har 2 zoner fått samma namn på våran karta, det ena förslaget bär namnet, jag minns inte vilken.
Vart det passar att lägga några zoner till i Östansjö och Vretstorp vet jag inte säkert, men jag är säker på att du kan hitta ett bra ställen. Östansjö har en kyrka av något slag längst i väster, där skulle det säkert passa bra med en zon.
Dom här förslagen är det jag har till en början, vet många bra ställen till men tycker dom här är prioriterat för att fördela aktiviteten bra.
Hälsningar Moskeroll