Problem med servern??

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Problem med servern??

Post by IA67 »

De senaste två dagarna har jag haft diverse problem när jag ska ta en zon. Flera gånger står jag mitt i zonen både på skärmen och i verkligheten men inget händer, jag får stänga appen och starta om. Flera andra gånger har nedräkningsstapeln blivit grön men jag får inte bekräftelse på att zonen är tagen förrän efter en bra tid, en gång kom den inte alls utan den började om med helt röd stapel så jag tog zonen två gånger innan den registrerade. Det händer inte varje gång och det händer på flera orter/regioner så det verkar inte vara min telefon eller ett geografiskt problem. Någon som vet varför det inträffar och /eller vad man kan göra?
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Problem med servern??

Post by hazzard »

Skumt, det låter som ett problem med din telefon, appen funkar ju bra som sagt, va har du för telefon då ?
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Problem med servern??

Post by Maqqan »

Det brukar vara problem med nätet och har inget med varken telefon eller app att göra. Har du testat att gå in på webbläsaren eller liknande när detta problem uppstår? Bara för att kunna utesluta att det är din anslutning eller ej som krånglar.
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Re: Problem med servern??

Post by IA67 »

Inga problem med telefonen i övrigt och det händer på väldigt centrala platser där det inte är några problem med uppkopplingen. Jag har startat om appen och startat om telefonen men problemet kvarstår. Jag får fortfarande stänga appen och starta om för att få en zon. Ganska irriterande när en av belöningarna med att ta många zoner är att tiden för att ta zonen sänks med några få sekunder och jag kan få lägga mångdubbelt bara för att det strular
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Problem med servern??

Post by hazzard »

IA67 wrote:Inga problem med telefonen i övrigt och det händer på väldigt centrala platser där det inte är några problem med uppkopplingen. Jag har startat om appen och startat om telefonen men problemet kvarstår. Jag får fortfarande stänga appen och starta om för att få en zon. Ganska irriterande när en av belöningarna med att ta många zoner är att tiden för att ta zonen sänks med några få sekunder och jag kan få lägga mångdubbelt bara för att det strular
Vilken telefon har du och vilken android version ? kör du 3g/4g/lte , h/h+ eller ? testa ändra frekvenser till en lägre och se ifall det hjälper nåt? tror fortfarande det är antigen din telefon eller ditt internet som strular av nån anledning. Har du wifi igång så slå av det kanske din telefon försöker växla mellan telefon nätet och koppla upp sig till nån wifi hotspot finns ju rätt många i storstäder..
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Re: Problem med servern??

Post by IA67 »

iPhone 5s, 4G. Ska testa att slå av wi-fi.
minimonstret
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2015 08:14
Country: Sweden

Re: Problem med servern??

Post by minimonstret »

Jag har precis samma problem som du! Irriterande. Har även iPhone 5s.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Problem med servern??

Post by hazzard »

okej i see då är det troligen nåt iphone relaterat då...
Sviar
Posts: 45
Joined: 14 Dec 2012 04:43
Country: Sweden

Re: Problem med servern??

Post by Sviar »

Igår - lördag 26/9 vid ca 22-tiden var jag i Rejmyre och tog de fyra zoner som finns däe, men jag fick inte dem mig tillgodo! När jag lämnade Rejmyre var orten grön, men när jag kommer hem är det som om jag inte varit där!

Hur gick detta till?
Mobile: Samsung S2 and HTC ONEx // Location: Bollstanäs
Image Image Image Image Image Image Image Image Image
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Re: Problem med servern??

Post by sugarcane »

Turf har varit utsatt för fusk och turfcrew har gjort en rollback av servrarna till torsdag för att lindra skadan och reparera fusket/hacket. Alla har drabbats och tappat det man gjort under dessa två dygn (själv tappade jag 8.000 poäng).

Läs mer på turfgame.com eller i FB-gruppen för hela bakgrunden.
Turf24 har också skrivit om eländet - http://turf24.se/oskyldiga-turfare-anvandes-av-hackare/
Post Reply

Return to “Allmänt”