Blabert wrote:Jag pillar vidare så smått..
Tack för de nya zonerna till södra Finland!!
Hoppas ni hinner titta på mitt förslag också, på sidan 4 av denna tråd!! Tack!
Det finns en massa vältrafikerade, tättbebodda, fina etc. platser helt utan zoner ännu i Helsingforsområdet. Min karta är bara ett förslag till att komma igång med att utveckla turfandet på områden med dålig täckning för tillfället.
Vi har dessutom mer aktivitet och spelare än tex. England eller Danmark där det ligger en massa zoner gula långt in i ronden. Här kommer lite data: Som exempel Danmark(Köpenhamn) med data hämtad på Warded tidigare i denna rond, då jag kollade upp läget. Köpenhamn/Hovedstaden har 909 zoner medan södra Finland har 354. Spelare har vi 142 varav aktiva 31, Köpenhamn 188 varav aktiva 19. Takeovers i södra Finland 2429, Köpenhamn 739. Takeovers per aktiv spelare södra Finland 75,81, Köpenhamn 29,11. Zon distans södra Finland 0,46, Köpenhamn 0,5. Zoner per aktiva spelare i södra Finland 11,42, Köpenhamn 47,84. % takeovers av turister i södra Finland 3,25, i Danmark 25,17.
På basen av ovannämnda info skulle det vara kul om ni hann kolla på våra förslag och möjligheten att utveckla Helsingforsområdet, speciellt norrut och österut. Kommer gärna med mer förslag men vill inte översvämma forumet med en massa olika förslag.. Tack!!!!