Mailändring

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
Logg
Posts: 2
Joined: 18 Apr 2015 22:20
Country: Sweden

Mailändring

Post by Logg »

Hej! Går det nu med den nya versionen att ändra mailen som turf är registrerat på? Är nu registrerad på en gemensam jobbmail.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Mailändring

Post by Dacop »

Smidigaste sättet att byta kopplad adress är att skicka ett mail till contact@turfgame.com med lite uppgifter så hjälper dom dig.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Liemannen
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2013 17:48
Country: Finland

Re: Mailändring

Post by Liemannen »

Måste det vara en gmail-adress om man har androidappen?
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Mailändring

Post by hazzard »

nej det kan jag inte tänka mig bara du har en fungerande du kan verifiera dig med så borde det väl gå bra.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Mailändring

Post by Maqqan »

Nej det måste inte vara en gmail-adress

Tapatalking with Z2
Liemannen
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2013 17:48
Country: Finland

Re: Mailändring

Post by Liemannen »

Okej, tackar. Kan jag alltså logga in på Turfsidan på datorn och ändra adressen under User settings, eller måste jag göra nåt på telefonen också?
(Den mejladress jag skulle byta till är på intet sätt kopplad till telefonen - är det ett problem?
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Mailändring

Post by Maqqan »

Liemannen wrote:Okej, tackar. Kan jag alltså logga in på Turfsidan på datorn och ändra adressen under User settings, eller måste jag göra nåt på telefonen också?
(Den mejladress jag skulle byta till är på intet sätt kopplad till telefonen - är det ett problem?
När du loggar in i appen så skriver du in ditt användarnamn, du får då en kod skickad till den mail du angivit under settings på turfgame.com som du får bekräfta ditt konto med. Så du behöver inte ha mailen kopplad till telefonen, du kan lika gärna sitta och läsa bekräftelsemailet på datorn för att sedan klicka in koden som mailet innehåller i telefonen.
Liemannen
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2013 17:48
Country: Finland

Re: Mailändring

Post by Liemannen »

Ok, tackar. Jag insåg nämligen att jag har Turf kopplat till en g-mailadress jag i princip aldrig använder men var tvungen att skapa när jag skaffade telefonen.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Mailändring

Post by Maqqan »

Liemannen wrote:Ok, tackar. Jag insåg nämligen att jag har Turf kopplat till en g-mailadress jag i princip aldrig använder men var tvungen att skapa när jag skaffade telefonen.
Nu har jag använt gmail väldigt länge men i androids begynnelse fanns det möjlighet att registrera ett googlekonto med annan e-postadress än Gmail. Kan vara värt att kika på om du vill slippa din extramail.

Tapatalking with Z2
Post Reply

Return to “Allmänt”