Jag gick ner på en region i senaste lottningen för att det varit svårt att hinna göra ett bra jobb tidigare. Och lugnt fick jag - Skånes turforter är antingen nära döda eller redan så uppumpade sedan tidigare att det är svårt att motivera ens enstaka tillägg på nuvarande aktivitet. Det är nedlusat med zonförslag, men de flesta är av rätt dålig kvalitet och kanske gamla.
Så vi provar åt andra hållet. Bor eller vistas du någonstans där det inte finns några zoner? Eller i utkanten av någon av de zonlagda orterna där eran högre aktivitet försvinner i medelvärdet? (Vår statistik visar snittet per kommun, så satellitorter utanför centralorten kan passera helt under radarn.) Exceptionella platser värda en resa som ännu är zonlösa? Skriv här! Inga garantier, men då ser jag er iaf.
Svara bara i eget nick, inget 'jag såg en turfare där förut'! Kom med motprestationer, höjer du aktiviteten eller sprider turf på något sätt så har du ett mycket bättre förhandlingsläge!
Svultna turfare!
Moderator: Zonemakers
Re: Svultna turfare!
Hej igen,
Jag fikade vid Tirups örtagård i förrgår. Jag såg kanske ingen turfare men väl horder av cyklister som pausade och fyllde vattenflaskor. Platsen är en oas i den omgivande öknen som består av åker.
Jag lade ett förslag i den yttre innergården. Där är det personalparkering. Och tyvärr någons privata trädgård gissar jag. Femtio meter österut, dvs mot åkern, är det besöksparkering. Det kanske är en bättre plats för zonen men där finns ingen gräsmatta...
/Makkan
Jag fikade vid Tirups örtagård i förrgår. Jag såg kanske ingen turfare men väl horder av cyklister som pausade och fyllde vattenflaskor. Platsen är en oas i den omgivande öknen som består av åker.
Jag lade ett förslag i den yttre innergården. Där är det personalparkering. Och tyvärr någons privata trädgård gissar jag. Femtio meter österut, dvs mot åkern, är det besöksparkering. Det kanske är en bättre plats för zonen men där finns ingen gräsmatta...
/Makkan
Hej!
Jag har tidigare lagt ett förslag strax norr om Lund, där väg 108 korsar vägen mellan Vallkärra och Stävie. (Tror Google fått för sig att den heter Axel Snickares väg, men som lokalbo så har jag aldrig hört namnet innan.)
På denna plats finns en minnesten över väg 108as byggnation, vilket jag tycker kan vara värt en zon
I närheten finns dessutom ett blivande naturreservat/naturskyddsområde i mossen.
Vore dessutom schysst med zoner på cykelvägen mellan Lund och Kävlinge, då avståndet är perfekt för en cykelturf mellan orterna. Tänkbara platser skulle då kunna vara t.ex. Lackalänga k:a och ovan nämnda zon.
Jag har tidigare lagt ett förslag strax norr om Lund, där väg 108 korsar vägen mellan Vallkärra och Stävie. (Tror Google fått för sig att den heter Axel Snickares väg, men som lokalbo så har jag aldrig hört namnet innan.)
På denna plats finns en minnesten över väg 108as byggnation, vilket jag tycker kan vara värt en zon

I närheten finns dessutom ett blivande naturreservat/naturskyddsområde i mossen.
Vore dessutom schysst med zoner på cykelvägen mellan Lund och Kävlinge, då avståndet är perfekt för en cykelturf mellan orterna. Tänkbara platser skulle då kunna vara t.ex. Lackalänga k:a och ovan nämnda zon.
Makkan: Det låter onekligen fint där om man ska tro deras hemsida, men jag skulle ha lagt zonen inne på området då och inte någon av parkeringarna. Men tyvärr är Staffanstorp inte riktigt i behov av fler zoner än.
tordmule: Lite tråkigt med en sten va
Men finns ju inte mycket annat därute på slätten, så taget.
Vart lite nyfiken på gården med alla dammarna efter lackalängavägen också.

Vart lite nyfiken på gården med alla dammarna efter lackalängavägen också.
Testar här också innan jag struntar i detta med Turf. Bjärnum saknar helt zoner. Jag har gjort några förslag. Lite trist om man skall behöva lasta cykeln eller hundarna och åka två mil för att cykla/gå till samma ställen hela tiden? Eller har jag helt missat poängen med Turf?