Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vaktarn »

trevligt, nu blir det garanterat ännu mer röj första dagen på omgången. kul med medaljer som tillåter jävulskap också, ser redan hur jag snor den sista gula i stan framför nosen på arias eller stardust vilt jagandes nr 20 :twisted:
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by erikd »

Första inlägget nu uppdaterat med nya förslag och införda medaljer.
Har även lagt till de nya medaljerna i form av ikoner.. :)
User avatar
dt94josa
Donator
Posts: 18
Joined: 20 May 2011 12:57

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by dt94josa »

Medaljen "Rainman" ges till den som tagit minst x (5?) zoner då det (ös)regnat där zonerna är placerade. Borde vara möjligt med koppling mot dmi.dk eller yr.no som ju har öppna och detaljerade databaser med väderdata.

Visst, man kan ju bilturfa för att få den medaljen men det är ju liiite som att fuska imho, turfa är en friluftsaktivitet!
Image
Image ImageImageImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Blabert »

dt94josa wrote:Medaljen "Rainman" ges till den som tagit minst x (5?) zoner då det (ös)regnat där zonerna är placerade. Borde vara möjligt med koppling mot dmi.dk eller yr.no som ju har öppna och detaljerade databaser med väderdata.

Visst, man kan ju bilturfa för att få den medaljen men det är ju liiite som att fuska imho, turfa är en friluftsaktivitet!
Den hade jag fått i förrgår, helt klart ;-)
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by gurubashi »

Vaktarn wrote:trevligt, nu blir det garanterat ännu mer röj första dagen på omgången. kul med medaljer som tillåter jävulskap också, ser redan hur jag snor den sista gula i stan framför nosen på arias eller stardust vilt jagandes nr 20 :twisted:
Håller med. Det där är en riktigt bra medalj. Ser framemot söndag med ny omgång!
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tomtebloss »

Pffs, lite regn... -20 och snöoväder klass 2, då snackar vi "snowman-medaljen" vilket man borde haft redan. Tyvärr är väl väderdata från dessa sidor inte alltid hundra. De är bra, men tror det blir svårstyrda medaljer. Dessutom så blir det väl svårt att reglera om nån tagit 5 bilzoner i ett sådant väder?
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Drassen »

jag gillar "tjugofyran" idén

är det någon SQL person som kan hjälpa till att googla fram ett optimerat query för att se om man är värd denna medalj?

tack
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
ChiliBBQ

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by ChiliBBQ »

En "Vengeance" medalj. Att utdelas till den som återtar 3 zoner på raken inom 1 minut av blockeringstidens utgång.

Dvs spelare A har zon, B tar den och A tar tillbaka den genom att vänta ut blocktiden tre ggr på raken.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by eddyueue »

Har skickat en liten SQL till drassen.
Vidare kan jag avslöja att genom turfs historia har bara en turfare varit i trakterna kring "tjugofyran" medan de flesta andra kandidaterna sloknar efter ett halvt dygns turf 8-)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tomtebloss »

eddyueue wrote:...Vidare kan jag avslöja att genom turfs historia har bara en turfare varit i trakterna kring "tjugofyran"...
Börjar den turfarens nick på R?
Locked

Return to “Förslag”