Statistik - vad vill du veta?

Post Reply
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Thunell wrote:Jag skulle vilja veta varför min statistik(på warded.se) alltid visar 15 takeovers "efter". På warded står det att jag har 2425 takeovers men både på i min telefon och på turfa.se står det 2440. Vad jag förstått så uppdateras warded.se på natten och jag har då inte tagit några zoner mellan uppdateringen och när jag kollar.
//Thunell
Nu ska samtliga takeovers visas i round history, med rätt takepoints osv. De enda zontagningarna som inte visas är för 3 st för lääänge sedan borttagna zoner. Ändringen har dock medfört att unika zoner tagna kan visas högre än vad de egentligen är för vissa spelare samt att antalet zoner på regionssidan inte visas helt rätt alltid - det arbetar jag på. Rapportera in fler osanningar! :)
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vaktarn »

tror bonanzan ligger kvar i stockholms regionstats. om inte är det helt klart dags för en stark protest från övriga sverige :o
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Vaktarn wrote:tror bonanzan ligger kvar i stockholms regionstats. om inte är det helt klart dags för en stark protest från övriga sverige :o
Bonanza-data kom idag och än så länge finns det inget bra sätt att urskilja dem från övrig turfdata men det kommer att ordnas asap.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by StarDust »

En lista med alla zoner (Uppsala räcker för mig) som visar gamla tp och pph och nya tp och pph.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

StarDust wrote:En lista med alla zoner (Uppsala räcker för mig) som visar gamla tp och pph och nya tp och pph.
Instämmer till fullo!
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

Eddy's TODO list:
  • * Topplista på mest aktiva zoner - se inlägg
    * Round takes toplist - se inlägg
    * Gamla och nya zonpoäng - se inlägg
Image
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vaktarn »

snyggt!
och nu när det blev en öppning i to do listan skulle jag vilja bumpa regionslistorna igen (både spelare och zoner) ;). vore kul att se vilka som dominerat, i mitt fall, uppsala innan man hittade hit.

om du har tillgång till informationen vore det också mycket intressant att se en markering efter varje zon i zonlistan om nuvarande pph och vilken förväntad förändring i tp/pph dess nuvarande position skulle innebära.

ooops blev två nya punkter
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vaktarn »

men jag kom genast på ett par saker till :)

nya toplistor med högsta pph och flest zoner ägda genom tiderna

mer staplar åt folket.
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Vaktarn wrote:snyggt!
och nu när det blev en öppning i to do listan skulle jag vilja bumpa regionslistorna igen (både spelare och zoner) ;). vore kul att se vilka som dominerat, i mitt fall, uppsala innan man hittade hit.

om du har tillgång till informationen vore det också mycket intressant att se en markering efter varje zon i zonlistan om nuvarande pph och vilken förväntad förändring i tp/pph dess nuvarande position skulle innebära.
Angående att se markering om förväntad förändring i tp/pph: det är "fairy" som beräknar hur poängen för zoner ska förändras och jag har ingen aning om hur den räknar ut. Det är nog bäst att ingen spelare vet hur den egentligen räknar eftersom det då antagligen skulle vara mycket enklare att påverka systemet för att gynna en själv.

Att ha en topplista på pph går att göra, om än krångligt. Dock får man ha i beaktning att denna lista inte alls behöver återspegla någon verklighet eftersom att all sådan statistik kommer att beräknas på dagens pph för zoner.
Laffe
Posts: 2
Joined: 29 May 2011 23:07

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Laffe »

Hur baseras sin hemregion?
Post Reply

Return to “Tredje Part”