Zonläggarnas tråd

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Zonläggarnas tråd

Post by Moskeroll »

Hej

Jag kommer att vara en av era zonläggare under perioden januari-april 2016.
Jag kommer först att ansvara för regionens område väster om E20.

Vi har begränsat antal zoner att placera ut under perioden så jag kommer att prioritera riktiga guldkorn att lägga zoner på.
Kvalité går före kvantitet och det är "mervärde" som gäller på zoner före utfyllnadszoner.

Guldkorn kan vara fina speciella unika platser i naturen, ställen av historiskt eller kulturellt intresse.
När du motiverar ett zonförslag lagt i appen så underlättar du arbetet för oss zonläggare om du visar på karta vart dina förslag ligger och kompletterar du med foton underlättar du än mera.

Ett bra sett att motivera och visa zonförslagen på hittar du denna tråd

viewtopic.php?f=6&t=3848

Vet du av något fint "guldkorn" som saknar zon så är motiveringar endast välkomna under passande trådar i forumet.

Moskeroll :)
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: Zonläggarnas tråd

Post by Fillefilur »

Hej

Jag är den andra av era zonläggare under perioden januari-april 2016.
Jag kommer först att ansvara för regionens område öster om E20.

Jag följer samma linje som Moskeroll så även jag kommer att prioritera riktiga guldkorn att lägga zoner på. Kvalité går före kvantitet och det är "mervärde" som gäller på zoner före utfyllnadszoner.

Så gör gärna förslag på appen samt puffa förslaget på kartan med bilder och motivation. Hur du gör hittar du på tråden viewtopic.php?f=6&t=3848

Fillefilur :)
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonläggarnas tråd

Post by Fridays »

Hej
Jag har gjort förslag i en tråd för Tidaholm.
Det behövs verkligen fler zoner där. Kolla gärna i den tråden.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonläggarnas tråd

Post by Fridays »

Hej
Jag har gjort förslag på platser i Tidaholm på zoner och nu när det har kommit fler turfare som är aktiva så kan det behövas några fler zoner. Hoppas det kommer några nya zoner.
viewtopic.php?f=90&t=5084
Kolla gärna in det.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Zonläggarnas tråd

Post by Moskeroll »

Fridays wrote:Hej
Jag har gjort förslag på platser i Tidaholm på zoner och nu när det har kommit fler turfare som är aktiva så kan det behövas några fler zoner. Hoppas det kommer några nya zoner.
viewtopic.php?f=90&t=5084
Kolla gärna in det.
Hej

Lägg gärna önskan om nya zoner i lämplig tråd, trir det redan finns en för Tidaholm.

Mvh Moskeroll :)
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonläggarnas tråd

Post by Fridays »

Nu har jag gjort det.
Hoppas ni kollar in där. Behövs fler zoner eftersom aktiviteten har ökat där.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: RE: Re: Zonläggarnas tråd

Post by Fridays »

Moskeroll wrote:
Fridays wrote:Hej
Jag har gjort förslag på platser i Tidaholm på zoner och nu när det har kommit fler turfare som är aktiva så kan det behövas några fler zoner. Hoppas det kommer några nya zoner.
viewtopic.php?f=90&t=5084
Kolla gärna in det.
Hej

Lägg gärna önskan om nya zoner i lämplig tråd, trir det redan finns en för Tidaholm.

Mvh Moskeroll :)
Nu är det många förslag i tråden för Tidaholm. Behöver ha nya zoner där snart.
VGB
Posts: 13
Joined: 20 Jul 2015 18:10
Country: Sweden

Re: Zonläggarnas tråd

Post by VGB »

Här kommer ett gäng förslag på kulturhistoriskt intressanta platser.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Mvh VGB
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zonläggarnas tråd

Post by Moskeroll »

VGB wrote:Här kommer ett gäng förslag på kulturhistoriskt intressanta platser.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Mvh VGB
Många bra förslag men skulle vara tacksam om du skriver i trådarna där förslagen gäller eller skapade en ny tråd för hela Skaraborgsområdet (såg det var flertalet kommuner/områden förslagen ligger på)
Jag kommer att titta närmare på dom, men alla förslag ligger inte på mitt ansvarsområde (Jag har området som ligger norr/väst om E20)

Mvh Moskeroll :)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonläggarnas tråd

Post by Maqqan »

Hejsan

Nu är det min tur att axla ansvaret för zonutvecklingen för nästkommande 4 månader. Jag såg att Moskeroll och FilleFilur kört uppdelning längs E20, jag kommer tillsammans med min kollega att köra på en annan uppdelning som vi kört tidigare.
- Jag kommer att ansvara för Göteborg samt orterna söder om väg 40 (Borås inkluderat).
- Min kollega, som får välja själv om hen vill presentera sig, kommer ta övriga regioner.

Förra gången jag använde denna uppdelning så var det jag som hade övriga så det blir kul med miljöombyte och prova på livet på andra sidan strecket.

Jag arbetar med förslagen ni skapat i appen samt förslagen i forumet, facebook är inget jag läser förslag via och jag kommer inte gå med i era regionsgrupper så ni får använda denna kanal om ni vill påverka mitt arbete. Jag ska läsa lite gamla trådar och kika på senaste tidens utveckling så kommer zonerna dyka upp så småningom. Har ni några guldkorn ni vill uppmärksamma eller gamla förslag som fallit i glömska i forumet så får ni nu ta chansen att uppmärksamma dem!

Mvh Maqqan
Post Reply

Return to “Västra Götaland”