Numera möjligt att ragga folk till Turfa.se! ;)

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Hyppe
Posts: 4
Joined: 29 May 2011 21:02

Numera möjligt att ragga folk till Turfa.se! ;)

Post by Hyppe »

Jag bor i Falköping och vår trevliga stad har HELA 2 "TVÅ" zoner.. jag har försökt vara väldigt aktiv sen start för ca 1-2 veckor sedan. (Bilturfa:t till grannstäder etc)

Jag har berättat flitigt för folk i Falköping om Turf och hur det fungerar och folk nappar snabbt på idén.. tills dom får se de "TVÅ" zonerna i stan, där slutar intresset lika snabbt.
Ingen är speciellt sugen på att slösa 300kr bensin per turfdag för att ta sig till gran-städer med bil (inte jag för den delen heller)

Jag vill kunna motions turfa och kunna hänga med i toppen även i en liten stad. Är ens tanken att detta ska vara möjligt? eller är Turfa.se enbart för storstads bor?

Vad göra?

Det krävs MINST 10 - 15 zoner i en mindre stad som Falköping (30 000 invånare) - för att det ska vara intressant att starta turfa för dom jag har pratat med (eller för den delen fortsätta för min del)
självklart även i efterhand ha chans att få mer zoner ju mer aktivitet det finns.
Last edited by Hyppe on 01 Jun 2011 14:08, edited 2 times in total.
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Omöjligt att ragga folk till Turfa.se!

Post by Drassen »

Falköping är ju en rätt så liten stad, och vår tanke är att man kanske inte ska kunna nå sverige-turf-toppen i varje mindre stad, där behöver man nog ta sig till grannstäderna också i så fall. annars skulle halvmiljonstäderna ha väldigt låga poäng.

Men! säger du att det finns underlag för spelare i falköping så ska du få chansen att bevisa det. simsalabim

Som ett tillägg så hjälper vi gärna till att styra upp regionstävlingar och liknande om någon vet en sponsor som är sugen på att dela ut priser eller dyl.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Omöjligt att ragga folk till Turfa.se!

Post by StarDust »

Vi börjar med de här nya zonerna och så bygger vi på när det dyker upp lite folk! Håll till godo! :D
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Hyppe
Posts: 4
Joined: 29 May 2011 21:02

Re: Nu mera möjligt att ragga folk till Turfa.se! ;)

Post by Hyppe »

Byter topic till .. "Numera möjligt att ragga folk till Turfa.se! ;)"

Tack för snabb feedback..
Image
Post Reply

Return to “Västra Götaland”