Kvidinge

Moderator: Zonemakers

Tornevall
Posts: 18
Joined: 02 Jun 2011 19:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kvidinge

Post by Tornevall »

Dagen till ära! Stort tack för detta :D

Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Kvidinge

Post by Kingslayer »

Min tur senare i veckan :) Tar du den från öst eller väst?
Tornevall
Posts: 18
Joined: 02 Jun 2011 19:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kvidinge

Post by Tornevall »

Kingslayer wrote:Min tur senare i veckan :) Tar du den från öst eller väst?
Det beror lite på om jag kommer från jobbet (Helsingborg) eller om jag är på väg till det :)
Tornevall
Posts: 18
Joined: 02 Jun 2011 19:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kvidinge

Post by Tornevall »

Såvida du inte menar att det går att komma in från andra håll på själva området? Det är jag nämligen inte helt säker på :)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Kvidinge

Post by Kingslayer »

Om man kommer med bil ser det ut som man kan parkera ungefär 500 m från på både östra och västra sidan?
Tornevall
Posts: 18
Joined: 02 Jun 2011 19:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kvidinge

Post by Tornevall »

Kingslayer wrote:Om man kommer med bil ser det ut som man kan parkera ungefär 500 m från på både östra och västra sidan?
Ja minsann, det har du ju rätt i. Då borde det vara västra sidan, alltså på samma sida av ån som Kungsgården ligger. Den andra delen är betydligt snårigare. Jag vet inte hur det är med ormrisken så här års, men folk har ju sett lite sånt i naturen vad jag har sett på Facebook, nu i dagarna. Risken är förmodligen större att dom finns där inne, än från andra hållet där gräset inte borde vara lika högt heller (Edit)

Det är lite så jag ångrar att jag inte tog bättre bilder på det hållet idag, men den här visar vad man möter om man kommer från det jag förmodar är vad du menar med östra sidan :)

Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Kvidinge

Post by Kingslayer »

Jag väljer ormar och snår före motvind ock backar. Varje dag :) Provar nog från väst då. Blir ev imorgon.
Tornevall
Posts: 18
Joined: 02 Jun 2011 19:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kvidinge

Post by Tornevall »

Youtube-taggen verkar funka sådär, så jag länkar väl i stället :)

https://www.youtube.com/watch?v=GA8i9lDVSMk
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Kvidinge

Post by Kingslayer »

Härlig vy av bron :)

Har lagt förslag på Kungsgården norr om Kvidinge samt 3 zoner på cykelvägen mellan Åstorp och Kvidinge om det en dag skulle vara överskott på zoner att lägga ;) Skulle vara trevlig om dessa två orter bands ihop en dag.
Tornevall
Posts: 18
Joined: 02 Jun 2011 19:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kvidinge

Post by Tornevall »

Kanon! Jag ska ta och leta upp lite nya spännande ställen jag också vid tillfälle. Man kan hitta rätt intressanta ställen även från luften :)

Det finns ett område på den här bilden (dimman) som vi sprang runt på som barn. Förmodligen är området dit helt igenväxt och oframkomligt idag, men jag påmindes om det igen när vi tog de här bilderna. Funderar på att sticka dit vid lämpligt tillfälle och se huruvida det är möjligt att komma fram. Kanske kan vara en utmaning i sig?

Klippans kapell, där det finns en zon redan, befinner sig också någonstans kring det området.

Image
Post Reply

Return to “Skåne”