Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Moderator: Zonemakers

Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Munin »

Hejsan!

Jag är zonmakare i Danderyd, Huddinge, Norrtälje och Österåker kommun fram till slutet av detta år. Jag har inte så många z att lägga ut, så behöver förslag o inspiration.

Gärna foton o motivering på varför ditt zonförslag ska bli verklighet. Om du lagt i appen, vilka existerande zoner ligger i närheten? Så jag hittar rätt ställe ☺

Turfa lugnt!

//Munin
captHaddock
Posts: 206
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by captHaddock »

Av ren nyfikenhet, Hur många zoner har du att lägga ut?
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Munin »

Inte speciellt många, därför vill jag att de ska bli bra och vara efterlängtade...att titta i appen ger ju en del vägledning, men inte det där lilla extra, varför en plats är speciellt och skulle ge mervärde till turfandet i det området.
veronicafe
Posts: 12
Joined: 11 Dec 2015 06:03
Country: Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by veronicafe »

Om du lagt zonen Dalcentralen vill jag lägga en issue påsen på en gång. Den ligger i ett inhägnat privat område. Grindarna är låsta på natten. Flytta den gärna ut mot Dalhemsvägen så den ligger på trottoaren isf. Detta är ju ett industriområde så ingen använder trottoaren iaf.
Sagovic
Posts: 2
Joined: 23 Sep 2016 13:28
Country: Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Sagovic »

Hej!

Har under några månaders tid börjat knåpa på en karta över mina zonförslag. Bifogar den och hoppas på att fylla ut några, enligt mig, tomma hål där zoner kunde passa in. Norrtälje är en väldigt fin stad och kunde definitivt förtjäna några fler zoner :)

Kommer att uppdatera kartan då jag har fler förslag/namnförslag/bilder på zonförslag.

De röda zonerna är nuvarande zoner som finns, de gula är mina förslag.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=e ... ziUPOyWVjo
Sultanen
Posts: 29
Joined: 29 Mar 2014 21:46
Country: Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Sultanen »

Roslagsstoppet borde definitivt få en zon :)
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Munin »

Och varför ska dessa zonförslag bli verklighet? Vad är så speciellt med dessa platser? Jag förstår att vi alla vill ha nya zoner, men lite mer förklaring behöver jag eftersom jag inte kan era områden och inte vet vad som är extra speciellt med stället.

Turfa lugnt!
Sagovic
Posts: 2
Joined: 23 Sep 2016 13:28
Country: Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Sagovic »

Inga zoner av de jag föreslagit är direkt några världsarv eller så, det är väl mer mitt bidrag till att få en naturlig turfrutt i en fin och grönskande stad. Jag har inte heller så bra koll på den här staden då jag flyttade hit i början av sommaren. Är medveten om att antalet zoner som kan placeras ut är begränsat. :)
Sultanen
Posts: 29
Joined: 29 Mar 2014 21:46
Country: Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Sultanen »

Munin wrote:Och varför ska dessa zonförslag bli verklighet? Vad är så speciellt med dessa platser? Jag förstår att vi alla vill ha nya zoner, men lite mer förklaring behöver jag eftersom jag inte kan era områden och inte vet vad som är extra speciellt med stället.

Turfa lugnt!
Roslagrsstoppet är superkänt för o sälja cocosbollar, loppis och det är väldigt populär o bara stanna till liksom :)
http://www.roslagsstoppet.se
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Sökes: bra zonförslag i Huddinge, Norrtälje, Österåker o Danderyd kommun

Post by Munin »

Hejsan!

Alla zoner behöver inte vara världsarv, kan räcka med fin utsikt över vattnet, en berömd gammal affär eller så...men nån lite mer motivering än 'den behövs en zon här', eftersom vi numera har lite striktare riktlinjer...det ska vara nåt lite extra gärna. Inte alltid, men en motivering med det lilla extra gör en zon mer trolig att bli verklighet. Visst, ibland vill man ha zoner mitt i villaområden där det kanske finns en bra skogsdunge, men ingen annan bra orsak...jag kollar mera sen!

Turfa lugnt!
Post Reply

Return to “Stockholm”