Oxie (koppling till Malmö)

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Oxie (koppling till Malmö)

Post by kaninmage »

Jag skulle vilja se att Malmö och Oxie kopplas ihop bättre, så att även vi mer "sansade" turfare kan motiveras att cykla ut dit när det finns zoner på vägen. ;)

Det var iofs många år sedan jag bodde i Oxie, men enligt google maps så har inte cykelvägarna till/från Oxie ändrats något under denna tid. Jag bifogar en bild på var jag skulle vilja se zoner längs de naturliga cykelstigar som går mellan Oxie och Malmö. :)
Oxiekoppling2.jpg
Oxiekoppling2.jpg (320.28 KiB) Viewed 3098 times
/kaninmage
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Oxie (koppling till Malmö)

Post by Bombina »

kaninmage wrote:Jag skulle vilja se att Malmö och Oxie kopplas ihop bättre, så att även vi mer "sansade" turfare kan motiveras att cykla ut dit när det finns zoner på vägen. ;)

Det var iofs många år sedan jag bodde i Oxie, men enligt google maps så har inte cykelvägarna till/från Oxie ändrats något under denna tid. Jag bifogar en bild på var jag skulle vilja se zoner längs de naturliga cykelstigar som går mellan Oxie och Malmö. :)
Oxiekoppling2.jpg
/kaninmage
Ska ni ha ännu mera zoner trodde ni skulle vara nöjda nu :shock:

Det är möjligt att detta kan bli verklighet men då hoppas jag att dessa zoner används ofta ;)

/Bombina
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Oxie (koppling till Malmö)

Post by kaninmage »

Tack! :D

/kaninmage
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Oxie (koppling till Malmö)

Post by Bombina »

kaninmage wrote:Tack! :D

/kaninmage
Hoppas dom inte förblir gula alltför länge :D
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Oxie (koppling till Malmö)

Post by mrlindvall »

Jag vill slå ett slag för lite fler zoner i Oxie! Aktiviteten är inte superhög i Oxie men jag tror delvis det beror lite på att zonerna ligger glest. Räknar man generöst så kan man väl säga att det finns 14 zoner i Oxie på en befolkning av 12000. Det är dessutom en rejäl runda man får ge sig ut på om man ska ta dessa 14. Inget fel på det men med en sådan runda skulle man vilja plocka lite fler zoner.

Jag inser att aktivitet är viktigt men vad kommer först, zoner eller aktiva turfare? :-)

Det finns gott om orter som har betydligt fler zoner och vid en snabb koll har exempelvis tätorten Gislaved ungefär 40 zoner på 10 000 invånare. Anderstorp precis intill är extremt med 40 zoner på ungefär 5000 invånare. Totalt 80 zoner på 15 000 invånare!

Vi borde kunna få några zoner till i Oxie för att se om vi kan locka upp aktiviteten lite mer! Förslag finns det gott om från appen och torget vid Oxie centrum borde definitivt få en zon!
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 452
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Oxie (koppling till Malmö)

Post by Shitty »

Så, snackade me påskharen å han sa han hade lite i ägget... ;p
Får se om d lockar ut någon hugad unikjagare
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Oxie (koppling till Malmö)

Post by mrlindvall »

Ahhrgh! Nya zoner och så är man iväg och firar påsk!
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 452
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Oxie (koppling till Malmö)

Post by Shitty »

:D
Post Reply

Return to “Skåne”