Solberga

Moderator: Zonemakers

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Solberga

Post by Maqqan »

En zon på en viadukt kommer jag inte skapa. Kikade däremot på Rickshaws och Yenx förslag, lutar nog mer åt Yenx just nu ...
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Solberga

Post by Rickshaw »

När jag la förslaget för ganska länge sedan så fanns inga planer på att flytta till det området, men nu blir det ändå så att jag flyttar dit i april. Den nya zonen ÖstraGötaland tillsammans den andra relativt nya zonen Solcitrus samt Prästaparken bildar en triangel runt min blivande bostad på Folkparksvägen.
Rickshaw the guard of Prästaparken
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Solberga

Post by SunYour »

Det kanske finns nån cykelväg som går väldigt nära spåret att lägga på istället om det är viktigt med tågturf? ;)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
captHaddock
Posts: 206
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Solberga

Post by captHaddock »

SunYour wrote: 26 Jan 2017 10:31 Det kanske finns nån cykelväg som går väldigt nära spåret att lägga på istället om det är viktigt med tågturf? ;)
Under regler för turf står det:
"Det är inte tillåtet att medvetet ta zoner på en plats där man inte befinner sig." Således uppmuntrar ett sådant zonförslag som du föreslår till fusk genom armhålning. Hoppas på mindre zoner av den typen.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Solberga

Post by Maqqan »

Rickshaw wrote: 15 Dec 2015 00:19 Nu när Västberga Allé stängts av t o m sommaren 2017 vid bron över järnvägen finns ingen bra naturlig väg från Bakvägen till Liseberg. För att kompensera för detta kan man med fördel lägga en ny zon, Toffeln, i Solberga vid Toffelbackens södra del (nedre bildkanten) utan att den nya zonen hamnar för nära någon befintlig zon, man får helt enkelt en bra ihopknytning med Älvsjö .Toffeln.jpg
Nu fick du en zon i närheten av detta förslag iaf :) hade inte tänkt lägga någon där först men godkänner jag de förslag i lagt upp i forumet kanske fler av er hittar hit för Stockholmarna är inte duktiga på att använda forumet just nu :mrgreen:
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Solberga

Post by ~sisyfos~ »

Maqqan wrote: 15 Mar 2017 16:04
Rickshaw wrote: 15 Dec 2015 00:19 Nu när Västberga Allé stängts av t o m sommaren 2017 vid bron över järnvägen finns ingen bra naturlig väg från Bakvägen till Liseberg. För att kompensera för detta kan man med fördel lägga en ny zon, Toffeln, i Solberga vid Toffelbackens södra del (nedre bildkanten) utan att den nya zonen hamnar för nära någon befintlig zon, man får helt enkelt en bra ihopknytning med Älvsjö .Toffeln.jpg
Nu fick du en zon i närheten av detta förslag iaf :) hade inte tänkt lägga någon där först men godkänner jag de förslag i lagt upp i forumet kanske fler av er hittar hit för Stockholmarna är inte duktiga på att använda forumet just nu :mrgreen:

Vilken otur för Rickshaw som precis flyttat till det området :lol:
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Solberga

Post by Rickshaw »

:D 3 nya zoner faktiskt på relativt kort tid, så bordet var dukat när jag flyttade hit i början på mars. Dessutom 2 nya zoner i det intilliggande Liseberg. :D
Rickshaw the guard of Prästaparken
Tharsis
Posts: 5
Joined: 08 Feb 2016 01:43
Country: Sweden

Re: Solberga

Post by Tharsis »

Om det finns utrymme för fler zoner i Solberga så har jag två till förslag.

Image

Det första förslaget ligger i Solbergaskogen. Solbergaskogen är en vacker skog som innehåller några fornlämningar. Den här zonen skulle uppmuntra fler turfare att besöka skogen. Den enstaka zon som finns i skogen idag, Sunnyzone, har betydligt lägre PPH än kringliggande zoner. Bilden nedan visar hur platsen ser ut. Här ligger även de två portalerna "Lövkärr" och "Våtmarker i Solbergaskogen" i Ingress och Pokémon Go.

Image

Det andra förslaget är en zon på Kristalltorget, Solbergas andra torg (det första är Klacktorget
som redan har en zon). En zon på vägen mellan Kamelälgen och Kristallplats skulle förbättra kontinuiteten mellan Telefonplan och Solberga, vilken lämnar en del att önska idag.
Mr__Noodle
Posts: 36
Joined: 22 May 2016 12:24
Country: Sweden

Re: Solberga

Post by Mr__Noodle »

Gärna en zon på Kristalltorget tack...nu är det en kilometer mellan Kamelälgen och Kristallplats och det är för långt. För övrigt är Kristalltorget Solbergas tredje torg, även Älvsjö Torg ligger i Solberga.
Post Reply

Return to “Stockholm”