Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer

Post by erikd »

Dark Ninja Image har fått en ny liten version som är tydligare. Vill man så får man gärna byta ut den tidigare om man har den i sin signatur :) Gör detta genom att kopiera länkadressen till bilden och redigera din signatur.
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer

Post by erikd »

De nya medaljerna i litet format:
Image - Heavy Expandator
Image - Dreamhacker

Dessutom har url'en till Image - Donation Hero slutat fungera av outgrundlig anledning, så denna nya får ersätta helt enkelt. (Den tidigare var bit.ly/eERKrp). Direktlänk till din signatur har du här :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by Arias »

erikd wrote:De nya medaljerna i litet format:
Image - Heavy Expandator
Image - Dreamhacker

Dessutom har url'en till Image - Donation Hero slutat fungera av outgrundlig anledning, så denna nya får ersätta helt enkelt. (Den tidigare var bit.ly/eERKrp). Direktlänk till din signatur har du här :)
Du är så snabb Erik, uppskattas verkligen! :D
Nu har jag uppdaterat första posten, så även den är fin.
Image
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Medaljer

Post by Leffman »

Restless
Image
Denna medalj erhålles till de ihärdiga som tagit minst en zon inom varje klockslag (timme) i 12 timmar


Så det går bra att ta en 01:58, 02:05, 03:59, 04:01... o.s.v. ?
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by Arias »

Leffman wrote:Restless
Image
Denna medalj erhålles till de ihärdiga som tagit minst en zon inom varje klockslag (timme) i 12 timmar


Så det går bra att ta en 01:58, 02:05, 03:59, 04:01... o.s.v. ?
Stämmer bra, så är man taktisk så är det inte direkt en gång i timmen ;)
Image
User avatar
Playah-Andy
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2011 18:28
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Playah-Andy »

Jag tycker att avsluta som Regionlord borde få lite större betydelse, varför inte en medalj? Den skulle kunna heta typ RegionRegal och vara utformad något i stil med kronan. Det skulle nog kunna locka många som turfar i mindre orter som inte har så stor chans att vinna hela klabbet. Nackdelen är väl att det blir en herrans massa som får den medaljen, men det kanske ska krävas att man ska blir Regionlord några gånger?
Låt höra era åsikter om förslaget, hiss eller diss?
En tip of the hat till allas vår Fredrick: Västerort tillhör mig. MIG!
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Medaljer

Post by Jojje »

Playah-Andy wrote:Jag tycker att avsluta som Regionlord borde få lite större betydelse, varför inte en medalj? Den skulle kunna heta typ RegionRegal och vara utformad något i stil med kronan. Det skulle nog kunna locka många som turfar i mindre orter som inte har så stor chans att vinna hela klabbet. Nackdelen är väl att det blir en herrans massa som får den medaljen, men det kanske ska krävas att man ska blir Regionlord några gånger?
Låt höra era åsikter om förslaget, hiss eller diss?
Den kändes alldeles för lätt att ta om man avslutar omgången med att vara regionlord. Speciellt i små regioner med 4-5zoner. Det som skulle varit en utmaning vore om man tvingades till att vara regionlord i mer än 80-90% av omgångens tid typ. :) Det hade satt sprätt på turfarnas ivrighet!
Det gör också att det inte blir så många som får medaljen.
Bara en zon till
User avatar
Saidfun
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2010 08:59
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Saidfun »

Bara slänger ut en idé / fundering:

När man lyckats ta medaljerna så kan man beställa sådana i tyg - som man kan sy fast på sin jacka eller turftröja?
Likt en general eller scout så syns det utåt vilka bedrifter man uppnått :-)
Image
HTC Magic | SonyEricsson Xperia Arc | SonyEricsson X10 mini |HTC Wildfire | Sony Xperia S |
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Medaljer

Post by Jojje »

Saidfun wrote:Bara slänger ut en idé / fundering:

När man lyckats ta medaljerna så kan man beställa sådana i tyg - som man kan sy fast på sin jacka eller turftröja?
Likt en general eller scout så syns det utåt vilka bedrifter man uppnått :-)
Coooolt värre! Så får man köpa för 40kr/st eller nåt? :D De måste man ju sy fast på turf-tshirten isf!
Men man ska inte kunna köpa dom förrän man tagit medaljen och låsts upp på hemsidan.
Bara en zon till
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Medaljer

Post by Fredrick »

Jag skulle gärna ta min Bonanza Gold-medalj i rent guld. Gärna vid en ceremoni i Stadshuset (Sthlm) men visst, en tygmedalj hade varit coolt det med.
+1
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”