Var med och sprid Turf!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Drassen »

grymt!!

jag vill gärna ha era psd filer här också så man kan modifiera fritt innan man skriver ut.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
pehe
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2011 17:17

Re: Var med och sprid Turf!

Post by pehe »

Hej,

Jag har just börjat turfa och märkt att det är inte så mycket konkurrens här i Malmö, och därför försöker jag sprida budskapet. Det största problemet hittills är att att många har Iphone. Skulle det vara helt omöjligt att göra en klient för Iphone också?

Det är väl bättre att användare med båda plattformarna spelar mot samma server än att någon utvecklar en klon för Iphone och splittrar användarbasen? Iphone-ägare tenderar också att vara mer benägna att betala för sina appar än Android-ägare ;)

(Jag gjorde en sökning på "Iphone" innan jag skrev det här inlägget, och hittade några spridda inlägg, men mest frågor och inga svar så därför tar jag upp det igen.)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Arias »

pehe wrote:Hej,

Jag har just börjat turfa och märkt att det är inte så mycket konkurrens här i Malmö, och därför försöker jag sprida budskapet. Det största problemet hittills är att att många har Iphone. Skulle det vara helt omöjligt att göra en klient för Iphone också?

Det är väl bättre att användare med båda plattformarna spelar mot samma server än att någon utvecklar en klon för Iphone och splittrar användarbasen? Iphone-ägare tenderar också att vara mer benägna att betala för sina appar än Android-ägare ;)

(Jag gjorde en sökning på "Iphone" innan jag skrev det här inlägget, och hittade några spridda inlägg, men mest frågor och inga svar så därför tar jag upp det igen.)
Hej, tyvärr har Malmö haft det lite upp och ner när det gäller aktivitet.

Vad gäller iOS/iPhone så har det som sagt varit uppe på diskussion, tror det största problemet är att turfcrew har fullt upp med android versionen av spelet. Men skulle det gå att hitta någon seriös utvecklare så tror jag att turfcrew gärna är öppen för ideer.

Vidare ska tankar och förslag diskuteras i tråden som finns i förslagslådan, som finns här.
Image
User avatar
Saidfun
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2010 08:59
Country: Sweden

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Saidfun »

Andreas wrote:Vi har tänkt att använda oss av denna bild utskriven på ett liggande A4 som reklam för turf.

Främst vill vi sätta upp bilden på universitetens anslagstavlor, men har ni fler förslag på ställen där man kan sätta upp bilden utan att det förargar allt för mycket så är vi supertacksamma om ni skriver det här :D

Så vår fråga till er är nu om det finns någon som kan tänka sig att skriva ut några a4 och sätta upp i era områden :roll:

Det vore såklart ännu roligare om ni ville ta ett foto på nån anslagstavla där ni satt upp pappret med!

(Om ni kan göra snyggare och smartare reklam som passar på ett a4 så får ni gärna delge oss så postar vi det här i inlägget så man kan välja)

http://www.turfa.se/Android.pdf

PS. 25st uppsatta och dokumenterade A4 ark belönas med spridningsmedaljen 8-)
Känns som det är för många sådanahär forumstrådar nu. länken till pdfen fungerar inte längre. Har sett att någon annan gjort en riktigt fin. Vart hittar jag den och är spridningsmedaljen fortfarande aktuell?
Image
HTC Magic | SonyEricsson Xperia Arc | SonyEricsson X10 mini |HTC Wildfire | Sony Xperia S |
Image
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Mosik »

Här har du en sammanfattning Saidfun http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=17&t=887 Jag antar att medaljen fortfarande är aktiv
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Arias »

Har uppdaterat första inlägget och lagt till sammanfattningen (tack Mosik!).

Kan någon från Turf crew uppdatera och lägga upp .pdf'en igen på hemsidan så länken fungerar igen!
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Var med och sprid Turf!

Post by tomtebloss »

Sådär. Här har ni den gamla turf-reklamlappen.

EDIT: Gick ju lite åt h-vte att göra en attachment på forumet så la den i min dropbox istället.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Arias »

tomtebloss wrote:Sådär. Här har ni den gamla turf-reklamlappen.

EDIT: Gick ju lite åt h-vte att göra en attachment på forumet så la den i min dropbox istället.
Tackar, första posten uppdaterad!
Image
Hejsan
Posts: 8
Joined: 26 May 2011 02:42

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Hejsan »

Jag vet inte om det har nämnts tidigare, men varför gör ni inte en Facebook-sida eller liknande? Då sprider de som gillar sidan den även till sina facebookvänner.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Stonecape »

Hejsan wrote:Jag vet inte om det har nämnts tidigare, men varför gör ni inte en Facebook-sida eller liknande? Då sprider de som gillar sidan den även till sina facebookvänner.
http://www.facebook.com/home.php?sk=gro ... 8463306590
Post Reply

Return to “Allmänt”