Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Olämplig zon

Post by simonarvestrand »

Jag hittade en olämplig plats i gbg. vet inte om nån rapporterat nått om denna men sprang runt i slottskogen och konstaterade att zonen där ligger inne i hägnet hos hjortarna tror inte det är populärt att klättra in där.
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämplig zon

Post by Drassen »

Den är borttagen från systemet men ligger fortfarande kvar pga. ett betaproblem som kommer bli fixat... samma gäller toalettzonen vid zinkensdam i stockholm...
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämplig zon

Post by Jojje »

Nyfiken bara på vad som hindrar en från att ta "toalettzonen" vid zinkensdam? Har aldrig varit där.. Är det inne på ett dass eller vad :D
Bara en zon till
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 534
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Olämplig zon

Post by eddyueue »

Jojje167 wrote:Nyfiken bara på vad som hindrar en från att ta "toalettzonen" vid zinkensdam? Har aldrig varit där.. Är det inne på ett dass eller vad :D
Den är väl borttagen nu. Hursomhelst låg den på ett tak.
TheOak
Posts: 1
Joined: 25 Aug 2010 14:42

Re: Olämplig zon

Post by TheOak »

Lånar tråden lite då jag hittade en potentiell olämplig zon i Malmö då jag skulle försöka ta den. Zonen "Agneszone" ligger inne på ett företags privata mark med stängsel runt omkring. Enda vägen in är (vad jag såg) genom en infart med bom aktiverad med kort. Utmaning, visst, men kanske lite väl på gränsen till vad man får och inte får göra (om man inte jobbar där förstås).
Robbas
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 16:09

Re: Olämplig zon

Post by Robbas »

hm, detta kanske är lite off topic men.. hur kan folk redan ha 4000 poäng? :o redan omöjligt att slåss om första platsen känns det som d:
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämplig zon

Post by Arias »

Robbas wrote:hm, detta kanske är lite off topic men.. hur kan folk redan ha 4000 poäng? :o redan omöjligt att slåss om första platsen känns det som d:
tror det har med att göra att man får en ganska så hög bonus för att vara den första som tar zonerna, så åker man runt väldigt tidigt direkt i omstart så kan man kamma in en massa poäng..
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämplig zon

Post by Drassen »

klicka på en gul zon så ser ni att neutralbonusen ligger på 50 poäng...dvs 8 neutrala zoner ger 400 bara i neutralbonus
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämplig zon

Post by tomtebloss »

Jopp + att takeovertiden numera är borttagen. Så jag har tagit över några zoner fler än en gång idag. Så då får jag takeoverpoängen flera gånger för den zonen.
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Olämplig zon

Post by Roxen »

Robbas wrote:hm, detta kanske är lite off topic men.. hur kan folk redan ha 4000 poäng? :o redan omöjligt att slåss om första platsen känns det som d:
Kan säga att jag själv igår använde mig av cykeln, gick snabbare att ta zoner än att springa som jag brukar göra.
Sen är det som de andra nämnde en snabb boost man får av neutral-bonusen.
Locked

Return to “Allmänt om zoner”