Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämplig zon

Post by Drassen »

Är neutralbonusen för hög tycker ni?
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Olämplig zon

Post by Roxen »

Jag tycker det är en väldigt bra idé för att ge en extra bonus för lite udda zoner som kanske inte tas i första taget, speciellt eftersom dom bara brukar ge +1/2 poäng så de är ju inte värda så mycket.
+50 i neutral bonus är rätt högt om man kollar i början. Men dom dryga 2000 extra poäng jag fick genom den bonusen kommer väl inte ses som så mycket när man slutar på typ 80000 poäng i slutet av månaden, det exemplet skulle göra bonusen till en extra 2,5% i poäng. Fast sen kan det ju se olika ut så kanske blir mycket i andra situationer.

Det ska ju inte bli så att om man missar att plocka zoner när de är neutrala så är man förlorad för den månaden, då blir det ju fel. Frågan är om så är fallet just nu?
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämplig zon

Post by Arias »

Tror att i slutet av månadens så är nog inte första boosten det som kommer räknas mest. men jag förstår att folk som inte varit så aktiva första dagarna tappar hoppet..
Image
SpioN
Donator
Posts: 31
Joined: 01 Sep 2010 18:55
Country: Sweden

Re: Olämplig zon

Post by SpioN »

Roxvret wrote:
Sitter själv och funderar på om jag på något sätt lyckas ta den himla zonen som ligger mitt i vattnet, vill ju inte riskera förstöra telefonen :P
Var ute och trålade idag... stirrade mest på kartan och höll på att gå ner mig midjedjupt vatten. :lol: Det får bli vid ett annat tillfälle... :)

Jag gillar grejen med en zon som först ser ut som en enkel match men sedan visar sig vara lite svårare... :twisted:
Mobil: Sony Xperia Z2 | bilTurfar i smyg, cykel | Ort: Jönkeboda
Image
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Olämplig zon

Post by Roxen »

MonsteR wrote:
Roxvret wrote:
Sitter själv och funderar på om jag på något sätt lyckas ta den himla zonen som ligger mitt i vattnet, vill ju inte riskera förstöra telefonen :P
Var ute och trålade idag... stirrade mest på kartan och höll på att gå ner mig midjedjupt vatten. :lol: Det får bli vid ett annat tillfälle... :)

Jag gillar grejen med en zon som först ser ut som en enkel match men sedan visar sig vara lite svårare... :twisted:
Jo tack fick erfara det igår efter att jag märkte att jag var tvungen att gå igenom ca 30m av en stor dunge nässlor som var 1,5m höga utan några bra kläder för det när jag skulle ta en zon. Kliade en del sen!
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Olämplig zon

Post by simonarvestrand »

Tyckte zonen ute på hönö va nice man fick antingen klättra berg igenom tät "skog" eller in på en skytte klubb och lite enklare klättring. det gör det hela lite mer spännande än att stanna på lastzonen utanför ikea linköping och ta zonen från bilen.
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämplig zon

Post by tomtebloss »

Jag var i Västerås och plockade zoner idag. Två zoner som var lite dumma:

Lasarzone är numera ingen gräsmatta utan en stor utbyggnad utav centrallasarettet. Den "spetsiga delen" av zonen fösökte jag plocka men där låg ett mindre hus ivägen. Antingen flytta den till gräsmattan vid Adelsögatan 8 eller ta bort den helt.

Sen så verkar badzone och powerzone blivit förväxlade eller något skumt. Ingen ström vid powerzone. MItt ute på en udde vid vattnet låg den med en massa båtar runt om. Badzone Låg inom inhängnat område med trippeltaggtråd längst upp. Kan nog vara vettigt för det var Mälarenergis högspänningsanläggning. Jag passade på att kissa i buskaget när jag var där i och för sig. Så byt namn på powerzone till något lämpligare och ta bort eller flytta badzone.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämplig zon

Post by Stonecape »

Powerzone heter så för att den ligger vid Kraftverksgatan, eller i förlängning till den. Ibland har man dålig fantasi. :p

Tog bort BadZone. Den var nog rätt Bad... LasarZone är flyttad nu, hoppas den nya gräsplätten inte är bebyggd. :)
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Olämplig zon

Post by mortuus »

Undrar hur den som satte Trampzone precis några meter ut i kanalen i Malmö tänkte, varför tar ni inte bort en sån korkad zon ?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämplig zon

Post by Drassen »

Haha, de va Josefine som satte ut den och den är fullt genomtänkt, den ger nämligen en medalj om du tar den eftersom det är en vattenzon :)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Locked

Return to “Allmänt om zoner”