Version 0.6.5 ute!

Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Version 0.6.5 ute!

Post by Simon »

Nu när vi äntligen har lite tid över till finputsning osv. så kommer här en liten uppdatering som innehåller mycket GUI relaterade fixar. Det är en hel del under ytan också som är fixat så om ni upptäcker några nya konstigheter rapportera dem gärna direkt i denna tråd.

Changelog:
- Fixat så man kan ha spelet i "landscape mode" när man vrider telefonen. (Aktiveras i settings).
- Nu kan man välja vilket tidsformat man vill ha i chatten, samt att nu kommer spelet ihåg vilken chat tab du hade senast aktiverad.
- Fixat så att chatten scrollar ner till botten när man öppnar den på nytt.
- Ljudvolym kontroll i settings.
- Det går nu att få event visningar att försvinna.
- Övriga GUI uppdateringar. t.ex så ser man lite tydligare att man hightlightat zoner.
- Massa bugfixar

Relaterade forumtrådar:
"[FÖRSLAG] Angående ljudfunktionen i spelet" http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=10&t=414 (Tack Arias)
"[FÖRSLAG] Deaktivera visning av event" http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=10&t=822 (Tack Eddyueue)
"[Förslag] Komma tillbaka till senast valda flik i chatten" http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=12&t=690 (Tack Arias)

Tack alla!

MVH Turf teamet
Image
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by erikd »

Riktigt grymt jobbat!
Trodde ni skulle ta sommarlov och så drämmer ni in en ny uppdatering med landscape mode och en massa gött, som från ingen stans! :D Allt fungerar bra hitintills kan jag meddela.
User avatar
Zipper
Posts: 21
Joined: 05 Jul 2011 13:20

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by Zipper »

Wow! Nice :)
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by Fredrick »

En liten åsikt om landscape-mode.
Det borde gå att låsa den i landscape. Blir lätt struligt med zonerna när den hoppar mellan landscape/portrait för oss med Android-hållare på våra snabba sportcyklar. T.ex när jag lägger mig ned i kurvorna så ställer sig Turf i portrait.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by Roxen »

Får lägga en önskning om att få tillbaka ljudet till multimediakanalen. Ljudet hörs annars inte ifall man använder bluetooth headset och ha telefonen på ljudlöst, så man får köra med ljud vilket gör att det hörs borde i headset och i telefonens högtalare så blir inte så diskret när det är folk runtomkring och den tjatar om leaving zone hela tiden :P
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by Drassen »

fördelen men notification är att man vågar starta turf på jobbet när den är i ljudlös. Utan att den skriker zone lost om man råkat ha medialjudet på.

Och att man kan balansera hur högt man vill ha turfljuden jämfört med mp3/spotify...

fler kommentarer?
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by eddyueue »

Jag tycker den ligger bra där den är. Nu hörs ljudet också eftersom notification går före media :)
Fredrick (ej inloggad)

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by Fredrick (ej inloggad) »

Notification!
Hör tydligt när en cykelturfar med musik på.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by Arias »

Håller med Roxen lite faktiskt..
Jag är en sån person som nästan alltid har mobilen på ljudlös/vibration, så för mig är det ingen direkt höjdare.

En annan jobbig sak är att om man sänker ljudet i turf så sänks ju även ljudet på notifikationerna, så tog ett tag innan jag hajade varför det hela tiden blev tyst när fick sms eller liknande.


MEN, det är skönt att kunna välja volym på den vackra rösten och det är även skönt att kunna starta turf utan att vara rädd att den ska skrika ut zone lost.
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Version 0.6.5 ute!

Post by Kajowi »

Justerbar ljudvolym är något jag tidigare saknat, tackar för det!

Men det vore bra om man kunde fixa så att den inte skriker ut "zone lost" mitt i ett telefonsamtal.
Annars får jag tacka för en fin uppgradering och frågar mig om det inte är dags att sluta kalla det för beta snart?
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Post Reply

Return to “Versions”