Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Leffman »

Zoner som ingen har tagits på X (~4) dagar borde bli neutrala igen och borde kunnas tas av samma person igen.
Det är ju värdelöst att bo i en stad med få spelare som det är på dom flesta ställerna i Sverige, man tröttnar ju och lägger av.
User avatar
Zipper
Posts: 21
Joined: 05 Jul 2011 13:20

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Zipper »

Det var faktiskt ett rätt bra förslag, ser absolut inga nackdelar med det. Det är ju ändå omöjligt att vinna en runda genom att ta alla zoner bara var fjärde dag, så det kommer knappast bli "monster-vinst" för någon som är ensam Turfare i sin region.

Dessutom, min vänner, skulle detta förenkla för zoner utomlands. Om detta införs skulle zoner utomlands inte behöva ha extra låga poäng.

TL:DR +1
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by eddyueue »

Jag tror att många skulle tycka det var "jobbigt" och jag är själv inget fan av iden (varit uppe ett par gånger tidigare). En del tycker ju det är tillräckligt jobbigt att zonerna blir neutrala en gång i månaden :)
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Roxen »

Bättre att man kan ta sina zoner igen efter dom dagarna utan att de blir neutrala igen, men det har också varit uppe ett par gånger tidigare :P
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Stonecape »

Jag har varit inne på det här själv efter att jag varit nästan ensam i Sundsvall hittills denna månad. Något skulle behöva göras för att man inte ska tröttna. Som det är nu så kan man ju inte ens ta fler zoner fastän man vill. Det finns nu tex några få zoner att ta på cykelavstånd. Jag tog en zon igår på en timmes cykelrunda, tänkte ta ett par på norra berget i Sundsvall, men man tappar lusten när det är för stor ansträngning för få zoner.

Ett alternativ jag bara kom att tänka på i farten är att man kanske skulle kunna få göra sina zoner neutrala (utan extra poäng) genom att åka runt manuellt till alla zoner. Dessa zoner skulle då få blocktid, kanske längre sådan. Sedan efter blocktiden kan vem som helst ta dem igen. Tanken är att genom att anstränga sig mer ska man kunna få mer poäng, men man kan kanske utforma det så att det är minst lika jobbigt eller tar minst lika lång tid som om man bodde i en aktiv stad där det alltid finns zoner att ta... Alltså, i Stockholm, skulle man inte föredra denna metoden. Jag vet inte, det kanske är en dålig idé.

Självklart skulle jag hellre ha fler spelare här och jag sätter upp lappar om Turf för att försöka få till det.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Jojje »

Det kan vara rätt skönt att få äga en jobbig zon hela månaden ut. Jag är mer inne på det roxen skrev, att man ska kunna ta sin zon igen efter x antal dagar ist för att den blir neutral.
Bara en zon till
User avatar
Zipper
Posts: 21
Joined: 05 Jul 2011 13:20

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Zipper »

eddyueue wrote:Jag tror att många skulle tycka det var "jobbigt" och jag är själv inget fan av iden (varit uppe ett par gånger tidigare). En del tycker ju det är tillräckligt jobbigt att zonerna blir neutrala en gång i månaden :)
Hur kan det vara jobbigt att ta en zon mer än en gång i månaden? Då kanske det är dags o byta hobby? :p
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Blabert »

Zipper wrote:
eddyueue wrote:Jag tror att många skulle tycka det var "jobbigt" och jag är själv inget fan av iden (varit uppe ett par gånger tidigare). En del tycker ju det är tillräckligt jobbigt att zonerna blir neutrala en gång i månaden :)
Hur kan det vara jobbigt att ta en zon mer än en gång i månaden? Då kanske det är dags o byta hobby? :p
Om man tex tagit en zon 60 mil hemifrån på en åker ute i ingenstans
kan det vara lite jobbigt faktiskt.
Image
User avatar
Zipper
Posts: 21
Joined: 05 Jul 2011 13:20

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Zipper »

Tar man zoner som ligger 60 mil hemifrån kanske det är läge att börja föreslå nya zoner i närheten. Men vad vet jag.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Gamla zoner borde bli neutrala igen efter x dagar ?

Post by Blabert »

Zipper wrote:Tar man zoner som ligger 60 mil hemifrån kanske det är läge att börja föreslå nya zoner i närheten. Men vad vet jag.
Det finns över 300 zoner i min hemregion, har försökt föreslå nya, men inga godkända tyvärr ;-)

Grejen är ju att man tar zoner på andra ställen ibland och dessa kanske ligger illa till/ i vattnet/på höga berg eller 60 mil hemifrån. Att då bli av med dom efter några dagar tar bort belöningen (pph) i min mening. Dessutom finns det ett strategiskt värde i att ta zoner som ingen annan tar, den aspekten av spelet skulle nästan försvinna helt, vilket vore tråkigt.
Image
Post Reply

Return to “Förslag”