[BUG] Zoner laddas inte!

Ärenden som nu blivit införda i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by eddyueue »

Jag har ändrat uppfattning. Jag tror det slutar fungera för alla (som inte redan hade spelet igång).
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by Leffman »

Det har hänt mig flera gånger att zonerna inte dyker upp, får vänta typ 10-20minnuter så dyker dom upp, oavsett om jag kör via Vlan eller 3g.

Nu kör jag via vlan och inga zoner dyker upp :evil:
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by Simon »

Har försökt fixa detta nu men lite svårt att reproducera och därför svårtestat. Skriv gärna en kommentar här om det händer igen, med tidpunkt vid händelse också så vore det super. Tack

/S
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by Blabert »

Hände strax efter midnatt för mig. Turf krascha och sen tog det par minuter med febrila omstarter innan det funka ige.
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by eddyueue »

Vad vi kom fram till igår, med säkerhet:
  • Under tiden ingen kan ladda zonerna kan de som laddat zonerna innan buggen framträdit fortsätta ta zoner som om inget hänt.
    Under buggen syns inga andra spelare eller andras takeovers.
    När spelet kommer ur buggtillståndet ploppar alla takeovers som skett under tiden fram, likaså andra spelare.
    Det man skriver i chatten under buggtillståndet ser ingen annan i sin chat, men den syns på hemsidan.
Och ännu inte bekräftat (av mig iaf..): När man kommer ur buggtillståndet får man "zone lost" på de zoner man tagit under buggtillståndet, men de fortsätter vara gröna och ägda korrekt.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by Jojje »

eddyueue wrote: När man kommer ur buggtillståndet får man "zone lost" på de zoner man tagit under buggtillståndet, men de fortsätter vara gröna och ägda korrekt.
Jahaaa! Det är då därför jag "blivit av med" zoner jag precis tagit. Har då haft appen igång hela tiden och inte märkt av att det strulat nåt.
Bara en zon till
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by mortuus »

Detta är också nånting jag får lite till och ifrån, vettefan vad som gör att det blir så det är som att man inte får kontakt med turf servern eller nåt kartan laddas och allt annat men zonerna kommer ej fram även om man väntar väldigt länge.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by Blabert »

Händer igen för fullt, en halvtimme nu utan zoner. Om det är till nån hjälp spammas connection lost, reconnecting konstant.
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by Stonecape »

Min tur att rapportera. Jag har sett problemet, men innan har zonerna laddats för mig efter ett par minuter bara. Men idag var det annorlunda. Skulle köra igång vid 16:15 eller så, inga zoner laddades på 10 minuter, sen kom dom upp. Tog några zoner på stan, sen tog jag en matpaus och råkade stänga ner Turf. Vid 17:15 skulle jag köra igång igen, provade ett bra tag med att stänga ner, reset data och så, men utan resultat. Kockan är nu 18:15 och fortfarande inga zoner.

Min uppfattning är att problemet funnits sedan starten av denna omgång, men att det blivit värre med tiden. Hoppas ni hittar en lösning snart, för det är ju ett rätt allvarligt problem :(
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [BUG] Zoner laddas inte!

Post by Simon »

Tack för alla rapporter, vi kikar vidare.

Sent from my R800i using Tapatalk
Image
Post Reply

Return to “Införda”