Hudiksvall

Moderator: Zonemakers

User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Hudiksvall

Post by Jojje »

Nu bor jag inte i Hudiksvall, men jag har sett flera som turfat där och enbart där de senaste omgångarna. Dock verkar det som att dom lagt av och de förstår jag om det bara finns tre zoner att slåss om.

De visar att de är aktiva, men får ingen respons av zonutläggarna. :?
Bara en zon till
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Hudiksvall

Post by mortuus »

Håller med ut me zoner bara ju fler desto roligare blir det bara hade också struntat i det med bara 3 zoner..
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: Hudiksvall

Post by pata »

Tack för alla nya zoner i hudik.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hudiksvall

Post by Stonecape »

pata wrote:Tack för alla nya zoner i hudik.
Ni behövde fler och det är kul att se aktiviteten där nu! :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Hudiksvall

Post by StarDust »

Nu är ju pata Göteborgare och jag är Uppsalabo och vi råkade turista där under sommaren, men jag har faktiskt SETT turfare där så med lite hjälp av att vi stal deras zoner och att det tillkommit zoner så kanske det blir mer aktivitet!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
blajo

Re: Hudiksvall

Post by blajo »

Zonen HappyPier ligger bakom en stängd grind, så den bör flyttas.
munktell
Posts: 4
Joined: 05 Aug 2012 17:18
Country: Sweden

Re: Hudiksvall

Post by munktell »

Halloj, rätt nybliven turfare här, men ack så roligt. Känns som vi behöver lite fler zoner dock. Har lagt Bromanbeach, Townhallzone och Nyponcourt som förslag från appen. Zonutläggarna kan ju ta en kik, jag kan ta några bilder på de tilltänkta zonerna på nästa runda.

Tjopp!
/Henrik
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hudiksvall

Post by Jojje »

munktell wrote:Halloj, rätt nybliven turfare här, men ack så roligt. Känns som vi behöver lite fler zoner dock. Har lagt Bromanbeach, Townhallzone och Nyponcourt som förslag från appen. Zonutläggarna kan ju ta en kik, jag kan ta några bilder på de tilltänkta zonerna på nästa runda.

Tjopp!
/Henrik
Kul med nya turfare! Välkommen! :)

En "policy" med zonutläggning är att det kommer fler zoner när en stad är aktiv. Sker ingen aktivitet så läggs det inga fler zoner där. Hudiksvall har haft rätt dålig aktivitet. Det har funnits de som delat zoner ett tag, men inte i några större mängder.

Det du kan göra är att försöka få dina polare och ovänner (du ska ju ändå sno deras zoner så..) att börja spela turf.

Ett hett tips till en win-win situation är att sätta upp turf-lappar. 25st sådana ger en fin medalj!
Dessutom får du troligtvis nya turfar-fiender!
Läs mer om det här: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=6&t=171

Ett ännu hetare tips är att få typ HT att skriva om turf. Då får du en ännu snyggare medalj!
Jag själv har medverkat i ett morgonprogram i Sveriges Radio och pratat om turf, samt varit med i Sundsvalls Tidning inom samma ämne.

Både radioprogrammet och tidningen (två helt skilda gånger) gav märkbart fler aktiva turfare! Syntes redan första dagen att några nya dök upp. Inom en vecka så fanns det några som plockade zoner aktivt! Själva lappningen funkar inte lika effektivt, men placerar man de på genomtänkta ställen så kan det funka bra!

Medaljerna hittar du längst upp till höger här (Expandator och Heavy Expandator)
http://turfgame.com/info/medals

Turf turf!
Bara en zon till
munktell
Posts: 4
Joined: 05 Aug 2012 17:18
Country: Sweden

Re: Hudiksvall

Post by munktell »

Turf turf!

Ja, faktiskt är det lite dålig omsättning på zonerna, det har du rätt i. Förstår absolut policyn, ska inte vara för mättat med zoner.

Tog bävern ikväll, var riktigt tajt. Men sessionen har inte kommit ut på warded än, vad är det som bestämmer när den läggs ut? Vesslan känns långt bort med mina ben just nu, hehe. Men imorgon blir det långkallingar, handskar och rånarluva under hjälmen för en Dark Ninja :D </off topic>

Har faktiskt sett tråden och medaljen, ska nog ta en rajd och sätta upp lappar om nån dag. Tänkte även man kunde försöka få lägga lite flyers i sport och cykelbutikerna i stan som "motionsmotivation" :)

/Henrik
ps. Ska försöka ta x-tåget uppåt sundsvall eller neråt söderhamn/gävle i den här rundan för att plocka lite unika.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Hudiksvall

Post by TBIT »

munktell wrote:Tog bävern ikväll, var riktigt tajt. Men sessionen har inte kommit ut på warded än, vad är det som bestämmer när den läggs ut?
Statistiken på warded.se/turf uppdateras klockan 03:30 varje morgon.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Post Reply

Return to “Gävleborg”