Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
annors

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by annors »

Konstig Zon

HuntCamp den ligger i närheten av Höör mitt i Skåne men tillhör Karlshamn som är mitt i Blekinge.
Det är även konstigt att det inte finns några soner i Höör Eslöv Hörby som alla ligger i närheten av HuntCamp.
De är alla större städer än Karlshamn så det är lite konstig fördelning.

Tänkte kanske taa ut MTB´n och cykla ner till HuntCamp från Kristianstad på gamla järnvägsvallen så jag blir sur om jag upptäcker den är flyttad när jag kommer fram... Trots allt 4mil

Men varför tillhör den Karlshamn som är 10 mil bort? Lund är bara 3 till exempel och varför inte en eget område i någon av städerna eller kalla det ringsjö området då städerna ligger på var sin sida om sjöarna.
eddyueue
Master of Stats

Post by eddyueue »

Zonen "Labyrinth" ligger på felaktiga koordinater på webbkartan kontra turfklienten.
Stonecape
Issue Manager
Country: Sweden

Post by Stonecape »

ChiliBBQ wrote:Vill föreslå ett nytt namn för 'Viewzone' i Stockholm. Nuvarande namn är tråkigt och intetsägande och knyter inte direkt ann till berget som heter 'Fåfängan'.

Nytt namnförslag är således 'VanityZone'.
Denna har fått nytt namn!
Stonecape
Issue Manager

Post by Stonecape »

Kajowi wrote: Men, men till saken;
Det jag egentligen tänker på är Varvzone i Karlstad. Där är det "Tillträde förbjudet". Visst är det busenkelt att smita förbi, öppna grindar och lite folk, men det finns mycket trevligare små platser just intill.

/Kajowi
Varvzone är nu flyttad.
Stonecape
Issue Manager

Post by Stonecape »

annors wrote:Konstig Zon
...""...
Men varför tillhör den Karlshamn som är 10 mil bort? Lund är bara 3 till exempel och varför inte en eget område i någon av städerna eller kalla det ringsjö området då städerna ligger på var sin sida om sjöarna.
Förmodligen ett misstag vid utläggning, jag ändrade så att den tillhör Lund så länge.
Stonecape
Issue Manager

Post by Stonecape »

eddyueue wrote:Zonen "Labyrinth" ligger på felaktiga koordinater på webbkartan kontra turfklienten.
Tack, detta ska vara fixat nu, kan dock ta en stund innan webbkartan uppdateras.
TRIT

Post by TRIT »

Glädjen är stor då vi har fått många nya zoner i Hbg. :) Dock så var det 2 zoner som var mindre skoj.

Zonen SkaraZone är inne i ett inhängnat byggnadsområde. Hela fotbollsplanen håller på att rivas och antagligen bygger man nya hus. Lämpligt att lägga den på annan grön plats.

Zonen PorchZone är ett renhållningsverk och även det bakom stängsel. LIte olustigt att bryta/smyga sig in på ett avsloppsverk för att ta en zon. Samma med denna att lägga den lite utanför på annan grön plats.
Thunell

Post by Thunell »

Det finns 2 zoner i borensberg mellan Linköping och Motala. Den ena heter Borenbridge och tillhör regionen Linköping, den andra heter Hällazone och tillhör Motala. Jag tycker det borde tillhöra samma region om de ligger i samma ort, förslagsvis Motala som ser ut att ligga närmast.

//Thunell
Stonecape
Issue Manager

Post by Stonecape »

TRIT wrote:Glädjen är stor då vi har fått många nya zoner i Hbg. :) Dock så var det 2 zoner som var mindre skoj.

Zonen SkaraZone är inne i ett inhängnat byggnadsområde. Hela fotbollsplanen håller på att rivas och antagligen bygger man nya hus. Lämpligt att lägga den på annan grön plats.

Zonen PorchZone är ett renhållningsverk och även det bakom stängsel. LIte olustigt att bryta/smyga sig in på ett avsloppsverk för att ta en zon. Samma med denna att lägga den lite utanför på annan grön plats.
Kul att det uppskattas!

SkaraZone är flyttad. PorchZone hittade jag ingen vettig placering för i närheten, så den är borttagen. Men jag lade till en annan zon istället. Hoppas det blir bra nu.
Stonecape
Issue Manager

Post by Stonecape »

Thunell wrote:Det finns 2 zoner i borensberg mellan Linköping och Motala. Den ena heter Borenbridge och tillhör regionen Linköping, den andra heter Hällazone och tillhör Motala. Jag tycker det borde tillhöra samma region om de ligger i samma ort, förslagsvis Motala som ser ut att ligga närmast.

//Thunell
Borensberg ligger ju i Motala kommun så zonerna får ligga under Motala. /fixa
Locked

Return to “Allmänt om zoner”