Statistik - vad vill du veta?

User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Fredrick »

eddyueue wrote:Kommentarer och diskussion om hur ni tycker att tidskravet mellan zontagningar är uppskattas! Är en timma för långt eller för kort? Eller är det som vi svenskar gärna säger; lagom? :)
Det är på tok för kort tid. Borde åtminstone vara 2 timmar. Ska man bilturfa landet runt i ett svep så är det väldigt svårt att ta sig från Sundsvall till Sollefteå/Örnsköldsvik utan att hamna på ny "runda".

Sedan så gick det inte så bra med försöket(blomsterjakten) över uppdateringen. Min runda slutade på 5 även fast jag tog 2 zoner efter 03. http://warded.se/turf/session/1b6934f9b ... 50dda96f91
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Fredrick wrote:
eddyueue wrote:Kommentarer och diskussion om hur ni tycker att tidskravet mellan zontagningar är uppskattas! Är en timma för långt eller för kort? Eller är det som vi svenskar gärna säger; lagom? :)
Det är på tok för kort tid. Borde åtminstone vara 2 timmar. Ska man bilturfa landet runt i ett svep så är det väldigt svårt att ta sig från Sundsvall till Sollefteå/Örnsköldsvik utan att hamna på ny "runda".

Sedan så gick det inte så bra med försöket(blomsterjakten) över uppdateringen. Min runda slutade på 5 även fast jag tog 2 zoner efter 03. http://warded.se/turf/session/1b6934f9b ... 50dda96f91
Tycker att den ser bra ut för mig. Kollade du verkligen efter att det uppdaterats? Ny data kommer vid 03:00-03:05 och sedan genereras statsen till ungefär 03:20
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Fredrick »

eddyueue wrote:
Fredrick wrote: Sedan så gick det inte så bra med försöket(blomsterjakten) över uppdateringen. Min runda slutade på 5 även fast jag tog 2 zoner efter 03. http://warded.se/turf/session/1b6934f9b ... 50dda96f91
Tycker att den ser bra ut för mig. Kollade du verkligen efter att det uppdaterats? Ny data kommer vid 03:00-03:05 och sedan genereras statsen till ungefär 03:20
Ja, OK. Nu ser det bra ut. Jag var nog lite för snabb, blir lätt så med en T2:a till turfhoj.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Nu finns det regionstopplistor under Round history. Klicka på nuvarande omgång så finns det en rullgardin där du kan välja region. Poängen som visas är då endast från zoner som tillhör vald region, oavsett vilken region spelaren tillhör.
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Thunell »

Det skulle vara trevligt om man när man kollade på en runda kunde se vilka medaljer man klarat under rundan(även om man har medaljen sen tidigare) t.ex. aquaman, eager beaver eller 50unique, och också hur många gånger man lyckades, kanske att man ser 2 eager beaver om man lyckades 2ggr(skulle också kunna motivera folk att försöka ta medaljer mer än en gång).

Vet inte om det är planerat eller om du har tid för det nu men skulle vara coolt i framtiden iaf.

//Thunell
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Leffman »

Fredrick wrote: Det är på tok för kort tid. Borde åtminstone vara 2 timmar. Ska man bilturfa landet runt i ett svep så är det väldigt svårt att ta sig från Sundsvall till Sollefteå/Örnsköldsvik utan att hamna på ny "runda".
Håller med, 2-3h borde det vara så att det räcker att flytta sig mellan regioneran ;)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tomtebloss »

Odefinierbar variabel... Klickar in på round history, sen på en runda, tex runda 8. Sen vill jag sortera listan efter antal takeovers och då fungerar inte länken. Verkar vara samma fel om man vill sortera på annat.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

tomtebloss wrote:Odefinierbar variabel... Klickar in på round history, sen på en runda, tex runda 8. Sen vill jag sortera listan efter antal takeovers och då fungerar inte länken. Verkar vara samma fel om man vill sortera på annat.
Fixat. Tack!
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Fredrick »

Bäver-statistik.
Hur många bävrar en lyckats ta och vilken som var snabbast.
Gärna med radnummer.
Och kunna, precis som rundor, offentlgigöra sin bästa bäver.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Nu har huvudsidorna samma meny. Imorgon är det ny omgång. Eftersom mycket har hänt på statistiksidan under omgång 13 är det nu viktigt att ni noga granskar omgångsbytet och rapporterar konstigheter. Vad som helst kan hända :? :oops:
Post Reply

Return to “Tredje Part”