Halvera tagningstiden?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
OlfiCinq
Posts: 34
Joined: 23 Jun 2011 16:56

Halvera tagningstiden?

Post by OlfiCinq »

När jag är ute och Turfar så stör jag mig på att det tar så lång tid att ta en zon. 10 eller 20 sekunder tycker jag räcker. Nån mer som håller med? Eller finns det nån anledning till att det tar 45 sekunder? 10 borde väl räcka?

Min Galaxy S har svårt att stå still, så den klarar max att vara på samma position i 20 sekunder. ;) Sen börjar den hoppa och ha sig... Fast jag vill också vidare och ta fler zoner. Flåset får ju inte försvinna helt... Tacksam för andras åsikter och om det kanske finns nån speciell anledning till att det är den tid det är.

Tack för ett grymt kul spel! Som inte hade varit ett dugg kul om inte alla bidrog med att spela! :D
Binks82
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011 05:56

Re: Halvera tagningstiden?

Post by Binks82 »

Jag tror nog att de är en viktig del att man ska stå till 30+ sekunder.

Och jag har samma problem ibland att man ställer sig där man alltid står men ingen "taking zone".
Men då är de bara leta runt.
Vissa är de alltid samma ställe, och andra får man cykla runt i 3-4-5min innan man hittar.
I Borlänge finns de iaf 1-2 såna, varav en är vid en fontän som jag cyklat otalt varv runt för att hitta "rätt".
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Halvera tagningstiden?

Post by Arias »

Om sanningen ska fram så är tiden man måste stå i en zon 45 sekunder, alla tror att det är 30 sekunder, vilket inte är så konstigt eftersom att det har stått 30 sekunder överallt.

Tiden borde minskas till 30 sekunder då i alla fall jag inte ser någon större skillnad mellan 30 sekunder och 45 sekunder och 30 känns bättre, plus att alla redan tror att det är 30 sekunder.

Kul att detta togs upp, gå gärna in och tyck till om 30 sekunder här - [FÖRSLAG] Ändra tiden för tagningar till 30 sekunder
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Halvera tagningstiden?

Post by Nattkryp »

Mindre än 30 sekunder känns lite för snabbt. Hur ska man annars kunna hinna se den fiende man jagar om man inte behöver stå still och se dum ut ;).

I övrigt gillar jag dock argumentet att lägre tid behövs för vandrade positionsignaler.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Halvera tagningstiden?

Post by Drassen »

Vill flika in att övertagningstiderna kommer att bli mer dynamiska inom kort. därmed inte sagt att de kommer att bli mycket kortare.
//Turf development
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Halvera tagningstiden?

Post by erikd »

Drassen wrote:Vill flika in att övertagningstiderna kommer att bli mer dynamiska inom kort. därmed inte sagt att de kommer att bli mycket kortare.
//Turf development
Dynamiska? Vad är nu på gång? :roll:
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Halvera tagningstiden?

Post by Fredrick »

erikd wrote:
Drassen wrote:Vill flika in att övertagningstiderna kommer att bli mer dynamiska inom kort. därmed inte sagt att de kommer att bli mycket kortare.
//Turf development
Dynamiska? Vad är nu på gång? :roll:
Galet spännande! :D
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Halvera tagningstiden?

Post by Fredrick »

Fredrick wrote:
erikd wrote:
Drassen wrote:Vill flika in att övertagningstiderna kommer att bli mer dynamiska inom kort. därmed inte sagt att de kommer att bli mycket kortare.
//Turf development
Dynamiska? Vad är nu på gång? :roll:
Galet spännande! :D
Tillägg: Det är bra med några sekunders rast vid zonerna så att en kan blogga, chatta, twittra och spela in ett litet YouTube-klipp.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”