Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Stonecape »

Zonen Sundsilo ligger på inhägnat område och är svår att ta. Man får gå precis intill staketet för att ta den, men ibland är den svårtagen även då.

Det ursprungliga förslaget var menat att ligga på en utsiktsplats som ligger väster om zonens nuvarande position, jag föreslåt att den flyttas dit. Utsiktsplatsen är markerad på denna karta:

http://i.minus.com/ij33mS.png
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by StarDust »

Fixat.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
pehe
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2011 17:17

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by pehe »

tomtebloss wrote:
StarDust wrote:Nr 2.
Det skulle ju vara ett zonnamn som inte fanns. Gör om, gör rätt. trekantzone har funnits i sthlm länge.
Illa. Jag sökte faktiskt på Warded.se för att se att namnförslagen inte fanns, men jag kanske stavade fel eller nåt. Bra att någon är vaksam.
OlfiCinq
Posts: 34
Joined: 23 Jun 2011 16:56

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by OlfiCinq »

I södra Varberg finns det en zon som ligger på privat område. Zonen heter AppleCamp och det är ett hus som ägs av en privatperson som äger den stora gräsmattan. Flytta gärna zonen 50-100 meter norrut till parkeringen. Där störs nog ingen av att folk turfar. Jag skickade ett förslag som kanske kan godkännas och vara mer lämplig i placering?
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by gurubashi »

StarDust wrote:FredValley är flyttad och omdöpt till JumpStreet, det blev den lilla avlånga parken.
Ok, schysst!
StarDust wrote:TaborZone ändrar jag inte för att det finns andra zoner i inhägnade områden som man kan ta på kvällar och helger, man får se dessa som "datumzoner" :D
Ok. Generellt håller jag med. Zoner får gärna vara svåra/utmanande och "tid" i någon mening kan gärna vara en del av detta.

Men i det här fallet håller jag inte med. Privat inhägnad mark är alltid känsligt. Förskolegårdar har jag också som småbarnsförälder en del respekt för, det finns redan mycket misstänksamhet mot främlingar som hänger i närheten av förskolor. Speciellt med kameratelefon och ett märkligt beteende, vilket nog stämmer in på de flesta av oss här. ;)

TaborZone är både privat, inhägnad, och förskola. Det är nästan att jämföra med en zon inne på någons privata tomt. En kommunal skolgård skulle jag ha mycket mindre problem med då dessa är öppna och offentliga på ett helt annat sätt, framförallt på kvällar och helger. Jag skulle åtminstone vilja ha zonen ett par meter större österut så att det går enklare att ta den ifrån trottoaren utanför staketet.

Men det är bara ett förtydligande av min åsikt och håller våra eminenta zonutläggare ändå inte med så ger jag mig!
Image
mibbe
Posts: 1
Joined: 06 Aug 2011 14:47

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by mibbe »

zonen "Boglund" i örebro är oåtkomlig på lagligt vis.
kartan stämmer inte längre då gräsplätten är en byggnad numera och området är inhängnat med den vänliga uppmaningen att "obehöriga äga ej tillträde"

bifogad bild visar eventuellt alternativ till zonplaceringen.

/mibbe
Attachments
Boglund
Boglund
Capture.JPG (81.94 KiB) Viewed 2658 times
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Blabert »

mibbe wrote:zonen "Boglund" i örebro är oåtkomlig på lagligt vis.
kartan stämmer inte längre då gräsplätten är en byggnad numera och området är inhängnat med den vänliga uppmaningen att "obehöriga äga ej tillträde"

bifogad bild visar eventuellt alternativ till zonplaceringen.

/mibbe
Jag la märke till att kartan inte stämde när jag tog den zonen i våras, men inhägnat område var det inte om man gick runt till andra sidan. Har för mig att det låg nån däckverkstad där precis. Kan ju ha ändrats sen dess iofs.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by StarDust »

gurubashi wrote:
StarDust wrote:FredValley är flyttad och omdöpt till JumpStreet, det blev den lilla avlånga parken.
Ok, schysst!
StarDust wrote:TaborZone ändrar jag inte för att det finns andra zoner i inhägnade områden som man kan ta på kvällar och helger, man får se dessa som "datumzoner" :D
Ok. Generellt håller jag med. Zoner får gärna vara svåra/utmanande och "tid" i någon mening kan gärna vara en del av detta.

Men i det här fallet håller jag inte med. Privat inhägnad mark är alltid känsligt. Förskolegårdar har jag också som småbarnsförälder en del respekt för, det finns redan mycket misstänksamhet mot främlingar som hänger i närheten av förskolor. Speciellt med kameratelefon och ett märkligt beteende, vilket nog stämmer in på de flesta av oss här. ;)

TaborZone är både privat, inhägnad, och förskola. Det är nästan att jämföra med en zon inne på någons privata tomt. En kommunal skolgård skulle jag ha mycket mindre problem med då dessa är öppna och offentliga på ett helt annat sätt, framförallt på kvällar och helger. Jag skulle åtminstone vilja ha zonen ett par meter större österut så att det går enklare att ta den ifrån trottoaren utanför staketet.

Men det är bara ett förtydligande av min åsikt och håller våra eminenta zonutläggare ändå inte med så ger jag mig!
Efter att ha diskuterat det här med andra zonbyggare har vi kommit fram till att vare sig en förskola är kommunalt eller privat styrd så drivs det på kommunal mark och är därför fritt fram under lämpliga tider på dygnet.
Jag har dessutom försökt ta reda på huruvida skolan är privat eller kommunalt styrd och kan (med tveksamhet) deducera att den är kommunalt styrd.
Jag hänvisar till dessa länkar:

http://www.norrkoping.se/barn-utbildnin ... aborsberg/
Detta är den berörda skolan.

http://www.norrkoping.se/barn-utbildnin ... or/privat/
Skolan är inte listad här bland de andra privata skolorna.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Forrest
Posts: 12
Joined: 08 Aug 2011 18:53

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Forrest »

Zones in Skellefteå

Hi there. In Skellefteå there are two zone names that are really confusing, here are some suggestions:

VitbergZone: rename to SkellBus (it is just by the bus station, and is very far from Vitberget, the zone on Vitberget is called SkellPuddle)

NorthSkell: rename to SkellCulture (this is in the cultural area of the town, and is one of the southernmost zones in town)
Image
endor
Posts: 3
Joined: 05 Aug 2011 10:45

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by endor »

Hej,
Zonen "Sportstreet" i Älmhult är på inhägnat område.

Dom är nog extra noga med att låsa nu och hålla koll efter att någon eldade upp en byggnad inne på området tidigt i somras.
Locked

Return to “Allmänt om zoner”