Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Arias »

Blabert wrote:
Arias wrote:Kan någon snälla fixa LiljeZone....
Vet inte riktigt vad jag ska göra med den.. Den är stor och det finns inget bättre ställe i närheten att flytta den till.
Jo, tror att det största problemet nu är att de håller på att renovera lägenheterna så att det ligger saker över hela gräsmattan (som ser ut som en stor öppen gräsplan på kartan), plus att de satt upp stängsel.

Ska gå förbi där och kolla lite noggrannare nästa gång och se om det går att göra något åt den på ett praktiskt vis. Vet att satellitkartan är ganska missvisande, ser ju ut att vara en stor gräsplan som är helt öppen, så ni lär ju tro jag är knasig som gnäller :D
Image
si3rra
Posts: 17
Joined: 11 Aug 2011 19:59

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by si3rra »

Zoonen "Baller" i Motala, är inom ett inhägnat område/fotbollsplan... okej den är inte omöjlig att ta om man betalar inträde till fotbollen eller låtsas vara anhörig när det är träning där men annars är där bemanning, alt. låst grind.
För några år sen var det dock öppet att marchera in. möjligtvis att förlägga zonen utanför?

Kampradzon i Linköping ligger vid IKEA's utgång, förslag att flytta den till ingången. :)
juvois
Posts: 3
Joined: 13 Aug 2011 17:11

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by juvois »

Var i Simrishamn och testade de nya(?) zonerna. Både AllStreet och CrossCalf ligger på villatomter (Men lagom tur nåbara från trottoaren). För CrossCalf finns det öppengräspmatta på andra sidan Fredsdalsgatan. AllStreet placeras förmodligen bättre vid korsningen Lillevångsgatan Allgatan.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Blabert »

si3rra wrote:Zoonen "Baller" i Motala, är inom ett inhägnat område/fotbollsplan... okej den är inte omöjlig att ta om man betalar inträde till fotbollen eller låtsas vara anhörig när det är träning där men annars är där bemanning, alt. låst grind.
För några år sen var det dock öppet att marchera in. möjligtvis att förlägga zonen utanför?

Kampradzon i Linköping ligger vid IKEA's utgång, förslag att flytta den till ingången. :)
Baller i Motala gick jag in och tog utan några problem för 1,5 månad sen, upplevde inte att det var stängt?

Att Kampradzone ligger vid utgången av IKEA gör väl inget? Det är ju typ 10 meter från ingången. Var glad att den inte är inne på tag-själv-lagret ;-)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Blabert »

juvois wrote:Var i Simrishamn och testade de nya(?) zonerna. Både AllStreet och CrossCalf ligger på villatomter (Men lagom tur nåbara från trottoaren). För CrossCalf finns det öppengräspmatta på andra sidan Fredsdalsgatan. AllStreet placeras förmodligen bättre vid korsningen Lillevångsgatan Allgatan.
Satelitbilderna över Simrishamn är tyvärr väldigt dåliga, svårt att se vart zonerna hamnar. De är nu flyttade till dit du föreslog, har du vägarna förbi där igen rapportera gärna om de ligger ok :-)
Image
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by riceri »

FishingZone i Hudiksvall ligger i en skog, finns ett fält på andra sidan.
SantaZone i Hudiksvall har ett underligt namn, varför Santa? Jag förstår verkligen inte.
KingTuna i Hudiksvall ligger lite underligt, jag tror det är kyrkogårdens lager av koskit. Kanske flytta in på kyrkogården så det blir lite "snygg" iaf :)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

riceri wrote:FishingZone i Hudiksvall ligger i en skog, finns ett fält på andra sidan.
SantaZone i Hudiksvall har ett underligt namn, varför Santa? Jag förstår verkligen inte.
KingTuna i Hudiksvall ligger lite underligt, jag tror det är kyrkogårdens lager av koskit. Kanske flytta in på kyrkogården så det blir lite "snygg" iaf :)
Zoner döps ofta efter närliggande gator, det innefattar zonen SantaZone som ligger brevid tomtegatan.
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by riceri »

tomtebloss wrote:
riceri wrote:FishingZone i Hudiksvall ligger i en skog, finns ett fält på andra sidan.
SantaZone i Hudiksvall har ett underligt namn, varför Santa? Jag förstår verkligen inte.
KingTuna i Hudiksvall ligger lite underligt, jag tror det är kyrkogårdens lager av koskit. Kanske flytta in på kyrkogården så det blir lite "snygg" iaf :)
Zoner döps ofta efter närliggande gator, det innefattar zonen SantaZone som ligger brevid tomtegatan.
Se där, jag lyckades bara inte göra kopplingen till tomte :)
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Westeras »

si3rra wrote:Zoonen "Baller" i Motala, är inom ett inhägnat område/fotbollsplan... okej den är inte omöjlig att ta om man betalar inträde till fotbollen eller låtsas vara anhörig när det är träning där men annars är där bemanning, alt. låst grind.
:)
Upplevde samma sak när jag passerade förbi där för 3 veckor sedan. Helt stängt och det gick inte att ta sig in lagligt på något sätt
User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Onewheel »

Jag trycker att zonen "Sandviken C" i Sandviken ligger lite knasigt till. Som som den ligger nu så kan man om man åker bil sitta kvar i bilen och ta zonen. Detsamma gäller "maxzone" i Gävle. Känns lite väl slappt... Lite utmaning ska det väl va eller?

Sent from my Xperia Arc using tapatalk
Locked

Return to “Allmänt om zoner”