Zonförslag Trollhättan-Vänersborg

Moderator: Zonemakers

Post Reply
NSG_turf
Country: Sweden

Post by NSG_turf »

Kartan i sin nuvarande form har i huvudsak förslag i ett enda område, inte bara för att förenkla för zonmakaren, utan också för att det är ett fint område värd ett antal turfzoner.

Tvåstad (Vänersborg och Trollhättan) är i prakten en stad och det har funnits förslag om sammanslagning av kommunerna. Att binda ihop städerna på flera fronter betyder mycket för turfen i Tvåstad. Västra Tunhem och cykelbanan mellan tätorten Vargön och Trollhättan är ett område som jag själv inte känner till speciellt bra, men har fått hjälp med bra zonförslag. Fler där och på andra platser kan komma att läggas till kartan.

Västra Tunhems Hembygdsförening har en karta på webben som kan ge viss fingervisning om området. Sedan tidigare finns ju en zon på vardera berg, Halle- och Hunneberg. Zonen på Hunneberg är för övrigt den allra första zonen som lades ut i Vänersborg (2011-03-02).

Ytterligare info om området finns på en privat hemsida. Monumentet, Torstenssonmonumentet, tipsade en lokal turfare som jag just pratat med om, och det är ju vad jag kan se en alldeles utmärkt zon. Han har lagt förslaget via webben själv och NamelessGuy (med god lokalkännedom) har placerat ut förslaget på kartan.
Maqqan
Zonemaker

Re: Zonförslag Trollhättan-Vänersborg

Post by Maqqan »

Tack för förslagen. Jag har lagt ett par zoner på eller i närheten av dina förslag och det kommer troligen komma någon mer, jag gillar att binda ihop städer så folk får röra lite på sig :)
NSG_turf

Re: Zonförslag Trollhättan-Vänersborg

Post by NSG_turf »

Två zonförslag i Vänersborg, med platser med både info-skylt om de gamla slussarna, plus QR-kod så man snabbt och smidigt får bra historisk information via film-klipp.
Attachments
Brommeslussen
Brommeslussen
2-Brommeslussen.jpg (287.29 KiB) Viewed 1110 times
DatOldLock
DatOldLock
1-DatOldLock.jpg (287.62 KiB) Viewed 1110 times
Post Reply

Return to “Västra Götaland”