Höj gränsen för lägsta antalet zoner för en session i Warded

Post Reply
mattiasp74
Posts: 29
Joined: 01 Jun 2014 10:43
Country: Sweden

Höj gränsen för lägsta antalet zoner för en session i Warded

Post by mattiasp74 »

Höj gränsen för lägsta antalet zoner i en session i Warded, fem zoner är på tok för lite. Minst 10, kanske 15 vore bättre. Fem zoner tar man på 10 minuter och det känns inte som en utmaning. Bättre med 10 -15 zoner för att det ska ge utmaning.
Moru
Posts: 138
Joined: 26 May 2020 18:37
Country: Sweden
Contact:

Re: Höj gränsen för lägsta antalet zoner för en session i Warded

Post by Moru »

Man kan ta fem zoner på tio minuter om det finns zoner i närheten. Det finns många ställen som har fem zoner men det är 10 minuter mellan zonerna. Turf är inte ett jättebalanserat spel överlag.

Fem zoner på en timme är inte för en utmaning, det är för att sätta någon sorts användbar automatisk igenkänning av vad en session är. Om jag gör en runda på förmiddagen, äter lunch och kör en runda på eftermiddagen så ska warded kunna känna igen att jag gjorde två rundor.
Turfname is EQ
ojarnstr
Posts: 99
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Höj gränsen för lägsta antalet zoner för en session i Warded

Post by ojarnstr »

Okej men varför stör ni er på att det är för lätt att få en "Session"... det finns ju ingen medalj eller liknande kopplade till det.

Såvida ni inte tänker på Daily medaljen men att få Daily-365 är nog ändå en utmaning.
Moru
Posts: 138
Joined: 26 May 2020 18:37
Country: Sweden
Contact:

Re: Höj gränsen för lägsta antalet zoner för en session i Warded

Post by Moru »

Jag stör mig inte, försökte bara förklara att det inte finns något att störa sig på där, låter mer som ett missförstånd vad den är till för.
Turfname is EQ
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1498
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Höj gränsen för lägsta antalet zoner för en session i Warded

Post by Maqqan »

Bor man i Tärendö är 5 zoner på en timme en bra utmaning. Är väl bra att det inte bara är storstadsbor som kan få glädje av Warded
Post Reply

Return to “Tredje Part”