Jag håller inte med på den sista meningen. Att vinna i en mindre, inaktiv stad är verkligen omöjligt med det nuvarande systemet. Jag tror att det är där skon klämmer. Hur mycket man än vill, hur mycket tid man än har så är det verkligen omöjligt att vinna i en inaktiv stad. Vissa ser det istället som att folk "petar naveln" och latar sig och bara håvar in poäng per timme. Detta typ av snack tycker jag allt som oftast är rent förolämpande! Jag tycker det är skittråkigt att bara sitta och vänta flera dagar ibland på att folk ska ut och ta mina zoner. Nu har det förvisso blivit bättre i Sundsvall, men jag är övertygad om att det finns många som tycker lika.Blabert wrote:
Jag förstår din tanke, men tp är en så väsentlig del av spelet så den går liksom inte att ta bort tycker jag.
Om man vill vinna en omgång måste man identifiera vad som krävs, oavsett poängfördelning/system. Bor man inte i en aktiv/större stad så är det i realiteten väldigt, väldigt svårt. Dock inte omöjligt om man verkligen vill.
Med det sagt så tror jag inte att det blir bra om man tar bort övertagningspoängen. Jag är helt för en rättvis kamp där hur mycket tid man lagt ner och hur mycket man ansträngt sig ska spela den största rollen. Jag sitter absolut inte på något vinnande koncept, utan jag känner att jag också vill uttrycka min frustration över detta.
Jag vill nämna några saker som jag tror man måste fundera på för att balansera spelet:
I många städer är antalet centrala zoner för få och för utspridda för att det ska gå att spela på liknande sätt som i större städer. Det jag menar är att när man tagit de kanske 10 centrala zonerna på 30 minuter så måste man ge sig längre ut där det är ännu glesare mellan zoner. I det här fallet kan man inte ens förlita sig på aktiva motspelare då blocktiden fortfarande är aktiv och denne måste vänta länge på att ta zonerna. Alltså är också den egna blocktiden här faktiskt ett hinder när man vill ligga i. Detta har hänt mig och jojje några gånger. Man blir alltså tvungen att ge sig iväg till mer avlägsna zoner vilket tar mer tid och kraft.
Det är omöjligt att aktivera sig när man är själv i staden. Jag vet att det kanske låter tråkigt att spela själv i en stad och jag håller med. Men jag skulle vilja ha något sätt att få in några extra poäng och få motion även när huvudmotståndaren i stan är på semester. Här blir ju poängen per timme ett problem ifall man får både den och poängen för den extra aktiviteten. Men jag är övertygad om att det går att lösa.
Ett förslag som jag bara kom på just nu är att antal poäng per timme kanske kan avta ju längre man har zonen. Det tillsammans med ett system där man kan återta/checka in på sina zoner kanske är en idé?
Så, nu har jag fått skriva av mig lite.