Fler zoner i Linköping plz :)

Moderator: Zonemakers

Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Fler zoner i Linköping plz :)

Post by Goose72 »

Då antalet nya turfare fortsätter strömma till i Linköping så känns det som vi behöver lite fler zoner som inte ligger direkt i city (men fortfarande inte ute i skogen runt om staden), som de får en chans att behålla då de med sin korta blocktid lätt blir av med dem annars. Och det vore ju trist om man tappar folk pga det nu när vi har sådan febril aktivitet att man oftast ser någon aktiv igång under de ljusa timmarna efter arbetstiden och skolans slut.

Linköping är ju för tillfället den aktivaste regionen i världen ;), och det borde ju belönas med några zoner tycker vi Linköpingsturfare :D
djighis
Donator
Posts: 3
Joined: 19 Apr 2011 09:18
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by djighis »

+1 på den.
Image
frejo
Posts: 29
Joined: 14 Aug 2011 14:21
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by frejo »

Jag har föreslagit en ny ute i slaka, JudgementRing
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by Thunell »

Självklart ska Lkpg ha fler zoner! och förhoppningsvis får någon zonemaker uppdraget snart.

//Thunell(inte möjlig utläggare)
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by gurubashi »

+1

Linköping har ju top tio mest aktiva zoner, fler totalt antal takeovers än stockholm, men en fjärdedel av antalet zoner. Å andra sidan bra hälften så många "aktiva" spelare, och rent allmänt tycker jag att det är befogat med en viss restriktivitet och tröghet i adderandet av nya zoner, snabba uppgångar i aktivitet kan vara tillfälliga. Men visst, några nya zoner är nästan ett måste med den här aktiviteten!

Jag håller däremot inte med om att zoner inte ska ligga "ute i skogen". City har tillräckligt med zoner, på flera ställen ligger de nästan kant i kant. Jag skulle gärna se att stan blev "större" till ytan. Givetvis tätare mot city, men det finns i princip helt tomma ytterområden. Jag tyckler också att yttre förorter, Ekängen, Malmslätt, Linghem etc är värda åtminstone varsin zon.

Om någon av er har förslag kvar att lämna så släng gärna ut några runt eklandskapet och speciellt rosenkällasjön. Det finns fantastiska utkikspunkter och fågeltorn där. Naturreservat och ett fantastiskt vackert cykel- och frilufts-område.

Efter ha tagit "Älvan" så inser jag också charmen med zoner som ligger fullständigt absolut ute i ingenstans! Några enstaka(!) zoner här och där ute i ingenmanslands, mitt i en skog eller mitt på en åker miltals ifrån närmaste stad (och kilometrar ifrån närmaste bilväg!) är intressanta utmaningar och kommer med +1 pph aldrig att ha någon reell påverkan på en omgångs resultat.
Image
djighis
Donator
Posts: 3
Joined: 19 Apr 2011 09:18
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by djighis »

Håller med gurubashi om att det är ytterområden framför centrum som bör prioriteras. Det skulle också vara bra med zoner "på vägen" mellan centrum och ytterområden för att knyta ihop ytterområden med centrum, det skulle ge mer naturliga turfstråk.
Image
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by Goose72 »

djighis wrote:Håller med gurubashi om att det är ytterområden framför centrum som bör prioriteras. Det skulle också vara bra med zoner "på vägen" mellan centrum och ytterområden för att knyta ihop ytterområden med centrum, det skulle ge mer naturliga turfstråk.
Hmm, jag skrev ju INTE i city, dock inte lika tydligt som Guran om var de bör placeras (syftade dock lite på Älvan ;) då jag hört att den ligger på en åker, vars ägare kanske inte blir så glad om man klampar ner dennes sådd).
Men håller med Gurabashi och Djighis om lägena, att man kanske bör prioritera "förortsstadsdelarna".
Då kanske de som bor där får behålla någon zon över natten och inte behöver vakna upp med 0 zoner varje dag, eftersom city rensas friskt på kvällarna.
Chansen är ju större att de lockar med någon granne att tampas om den lokala zonen då också, och att denne får blodad tand o gör ett megasvep över standen och gör den grön :)
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by Thunell »

Fast ytterområdena har ju inte speciellt mycket heller(ryd, skäggetorp, lambohov, vidingsjö, berga, hjulsbro och hackefors). Med tanke på att det är inne i stan och inte i ekängen, malmslätt som zoner tas tycker jag det är där det främst ska satsas. Förorterna behöver bara någon enstaka då de zonerna lär bli "navelpillarzoner".
djighis
Donator
Posts: 3
Joined: 19 Apr 2011 09:18
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by djighis »

Thunell wrote:Fast ytterområdena har ju inte speciellt mycket heller(ryd, skäggetorp, lambohov, vidingsjö, berga, hjulsbro och hackefors). Med tanke på att det är inne i stan och inte i ekängen, malmslätt som zoner tas tycker jag det är där det främst ska satsas. Förorterna behöver bara någon enstaka då de zonerna lär bli "navelpillarzoner".
Det är därför jag tycker att det är bra om man knyter ihop ytterområdena med zoner på vägen dit så att det finns naturlig rutter att ta zoner på. På det sättet undviker man att det blir "navelpillarzoner".

Ex: en eller två zoner i tokarp/Malmslät bör kompletteras med en zon efter nya ledbergsvägen (mellan Tokarp och Skäggetorp) och en mellan Malmslätt och Ryd (ex vid återvinningsstationen)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Fler zoner i Linköping plz :)

Post by Blabert »

Måste tyvärr hålla med er ;-) Linköping har varit väldigt aktivt länge nu och skulle säkert kunna svälja ett gäng nya zoner i ett nafs :-) Djighis idé om att knyta ihop turfstråken är mycket bra tycker jag, finns flera sådana ställen i Stockholm som skulle behöva knytzoner också, en bra tanke överlag.
Image
Post Reply

Return to “Östergötland”