Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Westeras »

Drassen wrote:Order of Aquamen
Image
Denna medalj ges till de personer som har tagit en zon som är placerad i vattnet. Vissa zoner som ligger på mindre öar där det inte finns någon reguljär landförbindelse klassas också som "zon placerad i vattnet".
Denna medalj går endast att få en gång per person.
På denna så står det att den inte går att ta vintertid. När infaller Turfs vintertid, med tanke på hur stort sverige är?
Det känns som vinter redan nu när det är 12 grader på morgonen ;)

Nu har jag den redan, men det kanske kommer frågor på detta i höst
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by Arias »

Brukar vara när man inte kan ta den genom att bara traska ut på isen, så med andra ord när det är så kallt att vattenpartier är frysta.

Men det är självklart väldigt svårt att avgöra runtom i Sverige och som du säger så är det nog omöjligt att sätta en strikt gräns..
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by gurubashi »

Fast hur är det egentligen implementerat för hösten? På våren vet jag att det är 1/5 som är gränsen för vinter/sommar, och motsvarande datum på hösten kanske är typ 1/9?

Det är svårt det där, det skiljer lite på Ystad och Haparanda...

I vilket fall så borde nog Turfs "vintertid" definieras tydligt med datum både här på medaljsidan och i telefonen.
Image
juvois
Posts: 3
Joined: 13 Aug 2011 17:11

Re: Medaljer

Post by juvois »

Finns det nån statistik på snabbaste eller (kanske mer relevant om man inte bor i en storstad) längsta eager beaver som tagits?
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by Arias »

juvois wrote:Finns det nån statistik på snabbaste eller (kanske mer relevant om man inte bor i en storstad) längsta eager beaver som tagits?
Riktigt intressant, här är rätt ställe att fråga - Statistik - vad vill du veta?
Image
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Medaljer

Post by Fredrick »

En liten uppdatering av penta/decacity medaljbeskrivningarna kanske vore något? =]
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by gurubashi »

Räknas revisits för Eager Beaver?

(Och andra medaljer, ninja, 12/24, etc?)
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by Arias »

gurubashi wrote:Räknas revisits för Eager Beaver?

(Och andra medaljer, ninja, 12/24, etc?)
Som det ser ut nu, nej.

Men jag är inte helt 100%, så någon får gärna hoppa in och säga emot eller hålla med mig!
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Medaljer

Post by Jojje »

Arias wrote:
gurubashi wrote:Räknas revisits för Eager Beaver?

(Och andra medaljer, ninja, 12/24, etc?)
Som det ser ut nu, nej.

Men jag är inte helt 100%, så någon får gärna hoppa in och säga emot eller hålla med mig!
Jag är inte heller helt säker på den punkten. Dock tycker jag att retake borde vara lika mycket värda som zontagning som vilken annan zon som helst, eftersom man ändå tar sig till zonen och tar den. Det underlättar väl inte en medaljtagning att zonen redan är min?
Bara en zon till
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Medaljer

Post by turftreken »

Skulle vilja föreslå en supereager beaver. T.ex. 15 zoner på 20 minuter med krav på att du skall ha tagit den vanliga eager beaver. Eager beaver var alldels för lätt att ta och det vore kul med en riktig utmaning där du måste planera rutten in i minsta detalj och pejla in t.ex. tåg och när på dygnet den skall ta osv.

Förutom det så skull en hill climber medalj vara på plats. T.ex. att du skall ta en zon (taken eller retaken) 50 ggr. Krav på den bör också vara att den på inget sätt skall kunna tas med bil utan endast med mtb/till fots eller med skidor.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”