[Stockholm] Omstrukturering på södermalm

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

[Stockholm] Omstrukturering på södermalm

Post by ChiliBBQ »

Hej Turfcrew!

Jag har en längre tid haft funderingar kring södermalm och zonplaceringar där då jag cyklat runt där endel sista månaderna. Drassen gjorde ett ryck för någon vecka sedan och korrigerade endel zoner, dock anser jag det finns mer att göra där som det ser ut nu.

För mig, och majoriteten av de som spelar skulle jag tro, så är turf mer än att bara åka runt och ta zoner som en zombie. Det ska vara lite finess på zonerna och dess placering relativt närliggande zoner.

Södermalm lider idag av att det "spretar" lite för mycket och en och annan zon som är av tveksam kvalitet vad gäller placering. Jag vet av egen erfarenhet att det är roligare om man kan turfa fritt mellan zoner istället för att tvingas välja samma väg varje dag.

Detta är alltså i första hand ett förslag om att flytta zoner för att öka spridning av zoner och inte en begäran om fler zoner. Fler zoner tycker jag behövs utanför tullarna i Stockholm.

Se google maps länk nedan för den placering jag tänkt mig.
Motivering av zonflytt:
SouthAllen - Tråkigare zon får man leta efter! Här är det svart som natten även en het sommardag. Flytta den ett par meter till det öppna torget istället.

ErikZone - Zonen ligger på Erikdalsbadets utebad och tas väldigt sällan. Vill vi att folk turfar eller badar? Zonen ligger även nära Eriksroof. Flytta zonen idag och lägg tillbaka en ny när det behövs fler zoner.

VitastenZone - Vitabergsparken har idag tre zoner. Denna tillför väldigt lite och ligger nära Vitascenzone. Lägg tillbaka den när det behöv fler zoner i stan.

BearZone - Ligger 100m från medizone. Jättekul med zoner som är nära men den skulle kunna flyttas upp en bit och knyta ihop Katarinazone snyggt.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [Stockholm] Omstrukturering på södermalm

Post by Blabert »

Södermalm är ju lite av den tråkiga delen av Stockholms innerstad, helt klart. Man drar sig alltid för att åka dit om man inte måste. Tycker också att en viss förändring och framför allt utspridning av zoner kan vara på sin plats, även om jag tycker om min "zombie-rutt" som jag har där ;-)

Angående de zoner som du tycker ska flyttas håller jag med till viss del, dock är ju vitastenzone fin med sin utsikt och southallen är faktiskt ganska cool i mitt tycke. Bearzone är ju mysig med alla alkisar, Erikzone kan ju dock ersättas.
Image
User avatar
Playah-Andy
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2011 18:28
Country: Sweden

Re: [Stockholm] Omstrukturering på södermalm

Post by Playah-Andy »

Nu turfar jag inte särskilt mycket i Södermalm eftersom jag fick min android alldeles för sent, men som nyutexaminerad Södra Latinare så angår det mig lite grann ändå. Och i princip så håller jag med att vissa zonförflyttningar för att fylla hål på kartan vore att föredra mot att som idag klumpa ihop. Sen så vill jag gärna propagera för att en av dessa zoner hamnar på Södra Latins främre skolgård som är en väldigt vacker plats som tyvärr är lite undangömd. Dessutom så skulle den nog kunna få en ganska bra omsättning eftersom det finns en del turfare som arbetar/studerar där. Om den sedan skulle få heta något i stil med Djäknezone så skulle jag bli väldigt glad, men det av högst personliga anledningar ^^
En tip of the hat till allas vår Fredrick: Västerort tillhör mig. MIG!
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Stockholm] Omstrukturering på södermalm

Post by Arias »

Har storturfat i Stockholm en gång och jag säga att söder fick mig nästan att kräkas... nuff said
Image
Post Reply

Return to “Stockholm”