Batteritid och batterier

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Batteritid och batterier

Post by Pinky »

Tänkte köpa mig ett tjockisbatteri idag. Har inte handlat på ebay tidigare, så då får man minsann registrera sig. Inga problem tänkte jag. Hah!
Det går inte att ta sig förbi registreringsformuläret!?!?! Fyller i ett användarnamn och går till nästa fält, då kör den en kontroll på användarnamnet och svarar nåt i stil med "Användarnamnet är godkänt". När jag väl trycker på knappen för att skicka in formuläret så säger den att nåt är fel och markerar användarnamnet med kommentaren "Användarnamnet är inte tillgängligt"
<insert svordomsramsa here />
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Batteritid och batterier

Post by Pinky »

Så, nu är batteriet beställt!

Hur lång tid tog det för er att få? :)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Batteritid och batterier

Post by Arias »

Beställningar som skickas som Kina brukar ta runt 1-2 veckor att få. Tror min typ 2 veckor ganska exakt :)
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Batteritid och batterier

Post by gurubashi »

Jag fick mitt tjockbatteri till min Wildfire på någon vecka, ifrån någon av alla de asiatiska säljarna på ebay.

Det anpassade nya bakstycket är i plastigaste laget och lär inte tåla alls så mycket stryk som orginaldelarna. Men telefonen ser ändå rätt ful ut på det sättet så skulle det behöva silvertejpas framöver så är det ok... På jobbet kan man ju alltid byta till och köra med orginalbatteri.

Batteriet levererades nästan full-laddat och har inte exploderat ännu. En ordinarie Turf-runda på två-tre timmar med skärm och gps igång suger musten ur i princip en hel laddning på mitt orginalbatteri på 1300mAh. Det här batteriet ligger på 3500mAh och det märks. En motsvarande Turf-runda och batteriindikatorn är knappt naggad i kanten med några gröna pixlar. Men jag har inte gjort någon metodisk vetenskaplig jämförelse ännu...
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Batteritid och batterier

Post by Pinky »

Hur lång tid tar det att ladda egentligen?
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Batteritid och batterier

Post by Arias »

För mig var det inte så märkbart. Men jag laddar alltid min mobil under natten, så var inget jag direkt märkte av. Men kan ju omöjligt ta längre tid än ~dubbla tiden mot original.
Image
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Batteritid och batterier

Post by Fredrick »

Köpte 2 st batterier och en bordsdocka till min Arc på tradera.
340 kr hamnade det på.
Leveranstid 2-3 veckor.
Nu är jag redo för att långturfa i höst!

Image
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Batteritid och batterier

Post by Pinky »

Jag fick mitt batteri idag! :D
Ligger på laddning just nu. Jag måste ju säga att passformen på skalet var betydligt bättre än jag förväntat mig. Det var många som hade kommenterat på ebay att de inte passade riktigt.
Det enda negativa så här långt är att det inte är någon plast för kamerahålet, så kameralinsen är helt oskyddad... Jag tror att jag ska sätta tejp eller nåt där, för säkerhets skull.
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Batteritid och batterier

Post by Leffman »

Köpte 3x batterier + laddare från www.ebay.com för 120kr med frakt och dom fungerar fint.
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Batteritid och batterier

Post by Pinky »

Tjockisbatteri för 70 spänn på E-bay, the verdict: Lätt värt pengarna!!
4 timmar mer HealthyHeroes och Turf igång samtidigt och den var nere på orange bara. Med det gamla hade det kanske gått någon timmer eller två innan den dog.
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”