Lagturf

Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Utveckling grupplistor / grupptävlingar

Post by Pinky »

Toppen! Tack ska ni ha!

Jag noterar att svaren inte kommer i samma ordning som man ställer frågan, så jag undrar vad de sorteras efter? Placering i fallande ordning?

Exempelvis, om jag ställer frågan

Code: Select all

:www.turfa.se/thirdparty/user.php/drassen/dohmen/hence/pinky
så får jag svaren i den här ordningen:
Drassen, Hence, Pinky, Domen
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Utveckling grupplistor / grupptävlingar

Post by erikd »

Min gissning är att de kommer i ordning efter när de började turf, dvs efter användar ID.

Här kan du söka på användare och kolla. De du nämner verkar stämma, men jag hittar inte "dohmen".
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Utveckling grupplistor / grupptävlingar

Post by Pinky »

Nu är det ju forumets medlemslista du länkar till, där registrerar man sig separat ;)
Men det är ju inte otroligt att folk reggat sig på både forumet och turfa.se samtidigt, så då stämmer ordningen bra.
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Utveckling grupplistor / grupptävlingar

Post by Arias »

erikd wrote:Min gissning är att de kommer i ordning efter när de började turf, dvs efter användar ID.

Här kan du söka på användare och kolla. De du nämner verkar stämma, men jag hittar inte "dohmen".
Så länge de reggade sig på forumet samtidigt som du börja spela Turf.. Förut så kunde man se registreringsdatum för spelare på hemsidan, men inte längre.
Image
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Utveckling grupplistor / grupptävlingar

Post by erikd »

Pinky wrote:Nu är det ju forumets medlemslista du länkar till, där registrerar man sig separat ;)
Men det är ju inte otroligt att folk reggat sig på både forumet och turfa.se samtidigt, så då stämmer ordningen bra.
Ja, kom precis på det nu när jag skulle söka runt lite för kul. Men du har rätt, en viss fingervisning är det ;)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Utveckling grupplistor / grupptävlingar

Post by Drassen »

sorteras nu efter namnet.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Grupplistor / grupptävlingar

Post by Pinky »

Ny version uppe!
För användarna är det väl inga större nyheter förutom att man kan ta bort sina lag och ta bort medlemmar ur dem. Hela alltet är dock omskrivet från början eftersom min "proof of concept"-kod inte var något vidare vacker eller bra. :)
Så, once again: http://turfa.andelain.se/lagturf/

Inloggning sker nu via Google genom att klicka på "Login with Google"-knappen. Allt jag får reda på är er google-email och om ni är den ni påstår eller inte, så det enda jag lagrar är er e-post och detta endast för att i framtiden kunna automatiskt matcha er mot användarnamn hos turfa.se. Det innebär att jag aldrig ser eller kan lagra tex. lösenord, för den som är rädd för det.

OBS!
I dagsläget får ni själva skriva in ert turf-namn första gången ni loggar in. Det är skiftlägeskänsligt, vilket innebär att om ni är reggade på turfa.se som "PinKy" så kommer inte "pinky" att godkännas.

Edit: Uppdaterade första inlägget i tråden
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Lagturfa

Post by Arias »

Trevligt med framsteg! Börjar se riktigt fint ut :)

Kanske möjlighet att kunna sortera de olika lagen efter vem som har mest poäng?
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Lagturfa

Post by Pinky »

Du är inte den första att be om det, jag la till det i min "att göra" i första inlägget :)
Förresten, jag har sett att det kommit väldigt många frågor om den här funktionen i forumet, kan du kanske länka till den här tråden istället för förslagstråden i fortsättningen? Jag är rädd att någon annan börjar bygga ett eget system parallellt med detta för att de inte förstår att det redan är på gång :)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Lagturf

Post by Leffman »

Jag skulle vilja se en kolumn till där man ser snittpoängen/spelare för varje lag, blir lite konstigt annars med olika antal deltagare i varje lag. Sortera ska man gärna kunna gör på valfri kolumn med.
Post Reply

Return to “Tredje Part”