Ge förslag på zoner genom appen

Ärenden som nu blivit införda i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Drassen
Site Admin

Re: Ge förslag på zoner genom appen

Post by Drassen »

Ett annat litet problem blir ju eventuellt att man bara röstar på zoner som gynnar en själv...och säg att det krävs 10 röster för en zon, då kommer gänget som är 10 pers kunna gå ihop och få fram vilka röster som helst i stockholm medan kalle som är ensam i skellefteå inte kommer kunna få igenom en enda zon...

Nej vi gillar inte riktigt tänket bakom röstning, vi måste självklart utveckla hur vi lägger till zoner men att gå på röstning direkt är inte något vi vill gå in på just nu...

Det finns lite andra fördelar(för er) med att vi själva sitter på zontilläggningen som vi kommer att gå ut med när dom planerna är färdigtänkta :)

Hoppas som sagt att ni har förståelse för vårt tänk... :?
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Arias
Moderator
Country: Sweden

Post by Arias »

I uppsala var inte riktigt så fallet..
tror att EN av alla förslag blev tagna, resten blev "någon stans i närheten". Kan ju bero på att ni inte har någon som lägger zoner som bor i uppsala och vet hur det ser ut där? google maps stämmer ju inte alltid och är ibland svårt att se hur det ser ut på marknivå..

Finns nog några zoner som är omöjliga att ta, synd bara om de hamnar på tråkiga ställen istället för roliga ställen som vi föreslagit. Särskilt tråkigt om ni inte vill ha tråkiga zoner också..

Jag försökte sätta ut massa zoner som förslag som jag vet att jag antagligen aldrig kommer orka åka och hämta, av den anledningen att jag inte ville vara tråkig och försöka mygla mig till zoner nära mig och som passar mig.

Om ni vill ha någon som vet hur uppsala är i stort sätt överallt, så ställer jag gärna upp och hjälper med att sätta ut zoner. Bott i uppsala hela mitt liv och har inga problem med att ägna tid att leta upp bra platser och kolla om zoner fungerar på olika ställen.
Image
Stonecape
Issue Manager

Post by Stonecape »

Arias wrote:I uppsala var inte riktigt så fallet..
tror att EN av alla förslag blev tagna, resten blev "någon stans i närheten". Kan ju bero på att ni inte har någon som lägger zoner som bor i uppsala och vet hur det ser ut där? google maps stämmer ju inte alltid och är ibland svårt att se hur det ser ut på marknivå..

Finns nog några zoner som är omöjliga att ta, synd bara om de hamnar på tråkiga ställen istället för roliga ställen som vi föreslagit. Särskilt tråkigt om ni inte vill ha tråkiga zoner också..

Jag försökte sätta ut massa zoner som förslag som jag vet att jag antagligen aldrig kommer orka åka och hämta, av den anledningen att jag inte ville vara tråkig och försöka mygla mig till zoner nära mig och som passar mig.

Om ni vill ha någon som vet hur uppsala är i stort sätt överallt, så ställer jag gärna upp och hjälper med att sätta ut zoner. Bott i uppsala hela mitt liv och har inga problem med att ägna tid att leta upp bra platser och kolla om zoner fungerar på olika ställen.
Jag har nog lagt ut de flesta zonerna i Uppsala och det stämmer att jag inte känner till staden. När jag lägger ut zoner så är det såklart enklast att bara chansa och lägga dom där det ser bra ut från det perspektiv man har. Just när jag la ut zoner för Uppsala var det så att jag la zoner hyfsat utspridda. Jag försökte dock titta på förslagen som fanns då. Baktanken var och är att lägga några zoner ganska exakt där förslag finns och andra kanske i närheten av förslag som finns. Jag tar in vad du säger och ska försöka tänka mer på zonförslag i framtiden.

Dock är det ju också svårt om man inte känner till staden att veta om förslagen är bra eller inte. Man får försöka göra en avvägning där.
Arias
Moderator

Post by Arias »

Skerved wrote: Jag har nog lagt ut de flesta zonerna i Uppsala och det stämmer att jag inte känner till staden. När jag lägger ut zoner så är det såklart enklast att bara chansa och lägga dom där det ser bra ut från det perspektiv man har. Just när jag la ut zoner för Uppsala var det så att jag la zoner hyfsat utspridda. Jag försökte dock titta på förslagen som fanns då. Baktanken var och är att lägga några zoner ganska exakt där förslag finns och andra kanske i närheten av förslag som finns. Jag tar in vad du säger och ska försöka tänka mer på zonförslag i framtiden.

Dock är det ju också svårt om man inte känner till staden att veta om förslagen är bra eller inte. Man får försöka göra en avvägning där.

Jo jag förstår, menade inte att verka otrevlig på något sätt heller. Var kanske på lite dåligt humör efter att ha krypit runt i en halvtimme i skog och buskars, för att inse att GPS'en aldrig kommer att fungera när jag inte kan se ens en prick av himlen över mig för att det är så mycket burskar och träd. Taggbuskar var det också..
haha, gav upp sen och gick hem. kan säga vilken zon det är, för den är inte bara svår att ta, den är omöjlig. Har inget emot att kämpa genom buskar eller så, men GPS'en kommer aldrig fungera när det är så täckt att den inte får någon signal alls...

Som sagt, säg till bara om ni behöver hjälp med Uppsala. Jag hjälper mer än gärna till, blir så mycket roligare om vi får fler zoner och zoner som är roligare att ta. Är allt förutom kul att ta sig flera kilometer för att sen inse att en zon inte går att ta..
Image
Arias
Moderator

Post by Arias »

Andreas wrote:Vi har pratat i utvecklarlaget och kommit fram till att det inte kommer bli någon förslagsfunktion i Turf-appen.
.. och med de orden flyttar jag tråden till införda, antar att Andreas var lite lustig och körde tvärtom-språket när han skrev i den här tråden och sen flytta tråden till nekade. ;)

Förslagen var ett bra förslag och det är kul att se att ni ändrat er och infört det! :)
Image
Post Reply

Return to “Införda”