Centralzone i sthlm är svår att ta.

Moderator: Zonemakers

Post Reply
huddingeNinjan
Posts: 15
Joined: 31 Dec 2010 15:49

Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by huddingeNinjan »

Är det bara jag som har problem med Centralzone? Varje gång jag försöker ta den säger gps'en att jag är typ 30 meter bort, så går jag runt en del och är ändå kvar mitt i korsningen på gatan som går där, dvs inte i zonen där jag borde vara.

Idag tog det över 20 min innan jag lyckades ta den och det är bara den zonen som strular för mig :(
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by Blabert »

Sen jag bytte mobil har den aldrig varit ett problem för mig.. Men innan var den svår, för att inte säga omöjlig och zonen är omöjligt liten pga bygget.
Image
huddingeNinjan
Posts: 15
Joined: 31 Dec 2010 15:49

Re: Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by huddingeNinjan »

ingen av mina två mobiler vill fungera på den :P

Eller, på eftermiddagarna, när jag kommer från upp från andra hållet, dvs från tunnelbanan då brukar det gå lättare att ta den än på morgonen när jag kommer från pendeltågshållet... Tycker det är skumt iaf.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by Arias »

Har länge klagat på den.. Sanningen är att den faktiskt var ännu mindre en gång i tiden, men alla klagade så mycket så de gjorde zonen större. Enligt mig borde den kanske bli ännu större, den är verkligen pain-in-the-ass att ta..
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by Blabert »

Finns ju ingen plats för att göra den större med bygget som pågår, även om den vore större har den alltid varit svår ändå. En lösning kunde ju förstås vara att flytta upp zonen till Klarabergsviadukten, säkert bättre gpstäckning där.
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by Nattkryp »

Kommer ihåg att jag försökte ta den när jag hade ett tågbyte i stockholm på 10 minuter. När det var en minut kvar till tåget och jag hade kommit 50% av tagningen så var det bara att börja kuta :).

Pain in the ass? Ja :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by Arias »

Nej, flytta den inte!

Det går att göra den större på det sättet att man kan dra linjerna in över husen som finns runtom.. Då man ändå inte har gps-täckning inomhus så kan man ändå inte fuska och ställa sig i husen och ta över zonen, så detta borde bara hjälpa de som ligger en bit utanför där de står egentligen.
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Centralzone i sthlm är svår att ta.

Post by Nattkryp »

Arias wrote:Nej, flytta den inte!

Det går att göra den större på det sättet att man kan dra linjerna in över husen som finns runtom.. Då man ändå inte har gps-täckning inomhus så kan man ändå inte fuska och ställa sig i husen och ta över zonen, så detta borde bara hjälpa de som ligger en bit utanför där de står egentligen.
En annan lösning är att varje gång man passerar zonen, be byggjobbarna att skynda på lite så att man kan ta zonen enklare :).
Post Reply

Return to “Stockholm”