Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
krval
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by krval »

Frustrerande när man kommer först in i Sciencezone men plötsligt dyker en region lord upp bakom ryggen och säger "Tjena!" och får zonen för att han hade kortare takeover-tid...
Binks82

Post by Binks82 »

krval wrote:Frustrerande när man kommer först in i Sciencezone men plötsligt dyker en region lord upp bakom ryggen och säger "Tjena!" och får zonen för att han hade kortare takeover-tid...
Haha cykla ni på tandemcykel eller?
Image
ghost
Donator

Post by ghost »

Tar cykeln och märker att frambromsen kärvat ihop, funkat fint i närmare 10 år men nu var det dags för service. Isär med allt, lyckas få loss det och får kolvarna att gå som de ska. Fyller på olja och ska lufta, får inte till det (luft kvar). Skiter i det och drar ut och turfar utan frambroms. Nu rullar cykeln utan massa extra motstånd i alla fall. (Fick ordning på bromsen dagen efter).

Image

Två dagar senare (idag). Kör över en krossad glasflaska som resulterade i 3! hål i slangen :cry: Turligt nog var jag inte så långt hemifrån. Eftersom jag varit förskonad från punkteringar ett tag så hade vulklösningen torkat lite / tjocknat. Tänkte att jag testar, verkade till en början hålla men efter en stund började det pysa. :(
-> Bilen till cykelaffären för att köpa en ny slang och reparationssats, kommer 5 minuter efter de stängt.
-> Blir reparationssats från Clas Ohlson istället.
-> Hem och laga slangen, funkar. Börjar regna.

Image

Det blev några zoner i det blöta vädret till slut, samt leriga och blöta skor när jag plockade Midponds (Borås)

Blir det något mer krångel närmaste veckan ska jag stanna hemma och kolla på film istället. ;)
riceri

Post by riceri »

Efter att i lördags skallat asfalten så kommer det typiskt nog nya zoner i Sundsvall som jag inte kan cykelturfa. Bilturfa är inte heller ett alternativ då det är ett äventyr att komma in och ur bilen :) Kanske blir en lång lång promenad nu är solen faktiskt är tillbaka.
Binks82

Post by Binks82 »

Varje dag när man cyklat runt så hade de varit lite krångel i början med att turf hänger sig eller att den vägrar connecta, sen går de alltid smidigt.

Idag tänkte jag ge mig på bävern och då krånglade allt.
Stod 10min vid första zonen och den vägrade connecta.
5min vid nästa zon och tröck på reconnect.
Sen gick de bra tills man var på zon 8 i raden.
Då sulade den bort zonen och tappade connection OCH hängde sig.

Varje j*vla gång de är bäver på g så ballar de ur!
Image
Leffman
Donator

Post by Leffman »

När jag tittar på LInköping och ser hur många zoner dom har i den platta stan som är något större än Borås så önskar man ju att det skulle dyka upp massor av fler zoner i Borås :cry:
Thunell

Post by Thunell »

Leffman wrote:När jag tittar på LInköping och ser hur många zoner dom har i den platta stan som är något större än Borås så önskar man ju att det skulle dyka upp massor av fler zoner i Borås :cry:
Ni verkar vara 3-4st aktiva på 35zoner så ni har tillräckligt tycker jag. Linköping har ca 15 hyfsat aktiva spelare och 20-30st spelare som tar lite då och då (Linköping har ca 75 "stadszoner" , då är det bara och räkna lite ;) ).

//Thunell
Leffman
Donator

Post by Leffman »

Ni kan gott lägga till en massa zoner till i Borås ändå. Vi har ~15 zoner i centrum där det är plant sen är det bara långa backar till alla andra och dom som bor i stadsdelar utanför centrum har typ 1-2 zoner och ett jävla jobb ta dom andra

Vanlig turfdag i Borås med cykel är 15-24 zoner, 2-3 h och 25 km är en typisk Boråsrunda för alla backar.
http://sportypal.com/Workouts/Details/1 ... 94728&ms=0

Det borde väl bara vara kul om det blir jämnare i toppen ?

Linköping verkar ju t.o.m. vara drömmen jämfört med Göteborg som jag tycker är en bra turfstad.
Last edited by Leffman on 11 Sep 2011 10:08, edited 8 times in total.
Binks82

Post by Binks82 »

Jag har gett f-n i att turfa nu i flera dagar för jag blir så jävla upprörd över jävla lost connection.
Va ut för nån dag sen och stod i 20min för att ta en zon som bara tappade connection hela tiden.
Sket i de och cykla hem.
Prova igen igår, men samma skit igen med lost connection och att spelet hänger sig.
Så jag stängde ner skiten och cykla hem åter igen.

Vägrar ge mig ut nåmer förens jag är 100% säker på att jag kommer få cykla min tur utan att jag ska behöva stå och trycka på den dära jävla luren i 20min och tillslut få cykla hem med lust att döda nån påvägen.
Image
Thunell

Post by Thunell »

Leffman wrote:Ni kan gott lägga till en massa zoner till i Borås ändå. Vi har ~15 zoner i centrum där det är plant sen är det bara långa backar till alla andra och dom som bor i stadsdelar utanför centrum har typ 1-2 zoner och ett jävla jobb ta dom andra ;)

Vanlig turfdag i Borås med cykel är 15-24 zoner, 2-3 h och 25 km är en typisk Boråsrunda för alla backar.
http://sportypal.com/Workouts/Details/1 ... 94728&ms=0

Det borde väl bara vara kul om det blir jämnare i toppen ?

Linköping verkar ju t.o.m. vara drömmen jämfört med Göteborg som jag tycker är en bra turfstad.
Jo, det där ser ju jävligt ut. Det går säkert att klämma in några till men det jag menar är att eftersom ni bara är 3-4st så kan någon väldigt lätt ticka mycket pph(om det finns många zoner) när någon/några tar en paus. Det är nog bra att vara iaf minst 5 ganska aktiva(och "trogna") turfare för att garantera aktivitet i en stad för några månader framåt.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”