varför???

Moderator: Zonemakers

hidden
Posts: 9
Joined: 31 Aug 2011 13:29
Country: Sweden

varför???

Post by hidden »

Undrar hur lång tid tar de att få ut önskade zoner ??? Och varför ploppar de upp en massa zoner i Holland som är väldigt inaktivt ????
Median
Posts: 19
Joined: 24 Aug 2011 22:13
Country: Sweden

Re: varför???

Post by Median »

Det är väl ett pågående projekt att försöka få Turf aktivt i Holland antar jag, försöker väl lägga till zoner där de kan då det finns väldigt lite runt om i Holland.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: varför???

Post by tomtebloss »

Precis som påpekats så är det ett pågående projekt att tillföra zoner lite varstans. Nederländerna har inte så många zoner egentligen till den befolkningsmäng och yta. Nästan dubbelt så många potentiella turfare bor där mot Sverige sett. Ytan är ungefär en tiondel av Sverige.

Men som du sa så är det rätt inaktivt där just nu. Precis som sverige var en gång i tiden.

Sen så är det faktiskt just förslag som du lägger och det är inte säkert att de ens kommer läggas ut någonsin i spelet. Dels kan det vara så att det är dåliga förslag ur vårat synpunkt sett. Zoner ska ligga med bra avstånd till andra zoner, inte ligga för nära varandra, kunna vara rätt storlek, gpsmottagning spelar också in. Samt att de ska vara tillgängliga och inte ligga på privat mark. Med tillgänglig menar jag inte dygnet runt alla dagar av året, kostnadsfritt heller.

Med de orden sagt; var är det du eftersöker zoner? Finns det övriga som spelar i samma stad som inte är turister. Finns det utrymme till ytan sett att lägga fler zoner i staden.
hidden
Posts: 9
Joined: 31 Aug 2011 13:29
Country: Sweden

Re: varför???

Post by hidden »

Ja jag bor inte i en stad jag bor i skogen och vill slippa köra 12-15 mil tur o retur för att turfa och zonerna jag lagt är mer inriktde på turistmål än stadsdel..
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: varför???

Post by Blabert »

hidden wrote:Ja jag bor inte i en stad jag bor i skogen och vill slippa köra 12-15 mil tur o retur för att turfa och zonerna jag lagt är mer inriktde på turistmål än stadsdel..
Det låter väldigt segt att behöva köra så långt för att turfa :-( Men du får nog lov att vara lite mer specifik med var du bor och var du föreslagit zoner.
Image
hidden
Posts: 9
Joined: 31 Aug 2011 13:29
Country: Sweden

Re: varför???

Post by hidden »

Okej du menar så jag bor i en kommun som heter Mark ligger mellan Borås o Varberg kan man säga :)
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: varför???

Post by Leffman »

Kinna/Skene borde få en del zoner, det är även många som passerar där som kan ta lite zoner...
Kan bli en intressant turfutflyktställe från Varberg/Borås/Göteborg om det finns tillräckligt med zoner.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: varför???

Post by tomtebloss »

hidden wrote:Okej du menar så jag bor i en kommun som heter Mark ligger mellan Borås o Varberg kan man säga :)
Bor du bortåt Hyssna till?

EDIT: Kinna har fått några zoner nu. Nu vill jag se aktivitet!
hidden
Posts: 9
Joined: 31 Aug 2011 13:29
Country: Sweden

Re: varför???

Post by hidden »

Ja de kan man säga att jag bor nästan jag bor i Tostared men rör mig mycke i Kinna /Skene och nu ska ni få se på aktivitet :)
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: varför???

Post by Leffman »

Bra med snabb respons Image
Nu blir en Varbergsturfutflykt mer intressant när man har Kinna på vägen :D
Post Reply

Return to “Västra Götaland”