[BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller kraschar

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Händer det att appen kraschar/låser sig för dig?

Ja, mer eller mindre hela tiden
22
23%
Ja, lite då och då
50
53%
Ja, men väldigt sällan
20
21%
Nej, händer aldrig
3
3%
 
Total votes: 95

User avatar
ghost
Donator
Posts: 30
Joined: 31 Aug 2011 18:30
Country: Sweden

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by ghost »

Haft samma problem som Vaktarn med senaste versionen. Hade inga större problem med 0.7.0 men nu kan det bli FC flera gånger på en runda. Samma det med att den frågar om man vill aktivera gps när jag tur upp telefonen vid nästa zon. Vissa gånger har den hängt sig precis efter jag aktiverar gps, FC. Men sen är det ändå en Turf igång i bakgrunden som jag kan ta upp och aktivera gps:en på den. Nästan som den startar upp Turf en gång till.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Kajowi »

För mig kraschar inte Turf 0.7.1, inte ett enda fc än så länge.
Den startar om sig istället, eller snarare loggar ut typ, men är relativt snabb och lätt att "starta om"/"logga in" igen. Nån gång per timma sker detta.
Förra versionen (0.7.0) hade inte alls detta problem för mig.
Nexus One 2.3.6
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Simon »

Vi ska se vad vi kan göra åt senaste FC problemet, jag tror vi kan ha hittat något. Möjligt att det blir en micro-update p.g.a detta
Image
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by bUs »

Har också märkt att appen verkar stänga ner sig själv mellan zonerna i senaste versionen. Detta hända inte i förra versionen för mig. Hade dock i förra versionen stora problem med att den hängde när jag skulle ta över en zon, upplever att fortfarande händer men inte lika frekvent.
akre

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by akre »

Har samma problem som Vaktarn. Ofta stänger sig programmet när man har låst skärmen. Låter man den vara på hela tiden är problemet mindre.
User avatar
strober
Posts: 12
Joined: 03 Jan 2011 19:52

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by strober »

På min ZTE Blade har jag märkt att programmet ibland hänger sig just då man tar över en zon då det står "please hold" eller liknande. Detta har hänt oftast då jag stängt av 3G och bara kör 2G, eventuellt i kombination med dåligt batteri i telefonen. Då detta skett måste jag döda processen via Advanced task killer för att kunna komma in i turf-appen igen.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Dacop »

strober wrote:På min ZTE Blade har jag märkt att programmet ibland hänger sig just då man tar över en zon då det står "please hold" eller liknande. Detta har hänt oftast då jag stängt av 3G och bara kör 2G, eventuellt i kombination med dåligt batteri i telefonen. Då detta skett måste jag döda processen via Advanced task killer för att kunna komma in i turf-appen igen.
"2G" borde innebära att du stängt av datatrafiken vilket innebär att appen inte kan rapportera in till servern att du tagit zonen, och då stannar den vid ovan nämnda ruta tills uppkopplingen återkommer.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Leffman »

Fungerade felfritt på min 1:30 runda idag, hade inte på Spotypal den här gången som vart på alla andra gånger.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Kajowi »

Efter uppdatering till 0.7.2 så har jag inte haft några krasch-/avstängningsproblem.
Däremot så tölar GPS:n. Vill inte koppla upp sig att-e-matist o liknande...
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Pinky »

Jag rootade min telefon häromveckan och körde in en annan ROM. Plötsligt gick Turf från hyfsat stabilt till att krascha som aldrig förr. Efter att ha startat den här tråden: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=8&t=1320 har jag insett att det kan göra stor skillnad. Så jag skulle vilja föreslå att alla som har problem rapporterar om de kör original eller har bytt ROM.
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Post Reply

Return to “Förslag”