Statistik - vad vill du veta?

User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Kajowi wrote:Jag vill ha en revisit-topplista!
Dels för Turfare, men även för zoner (mest återbesökta zon) och regioner (var är revisit vanligast i förhållande till takeover).

I Round History vill jag även se mängd och andel av poängen som är revisit, precis som man kan se andel för takes idag.
Just nu har jag varken tillgång till sådan data eller tid att bygga på statssidan. Men om några veckor fixar jag det, naturligtvis.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Leffman »

Jag vill kunna se statistik mellan olika städer som det var innan landskapsdelningen.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Leffman »

Kan man inte se hur aktiviteten i mina stad är jämfört med andra ställen längre ?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Leffman wrote:Kan man inte se hur aktiviteten i mina stad är jämfört med andra ställen längre ?
Iom att fd regioner var städer och regioner numera är län finns det ännu inget bra sätt att "få det som förut".
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Nattkryp »

Har inte hittat det om det nu redan finns, men oavsett så skulle jag gärna vilja ha en tabell på tid mellan zoner under en turfrunda. På warded så ser man ju endast totala tiden.

I dagsläget har jag suttit och jämfört hur lång tid det är till att man kan ta revisit igen och på så vis kunnat få ut en ungefärlig tid mellan zoner. Problematiken här är ju att det tar ett par sekunder att klicka upp ena zonen, skriva, klicka tillbaks till kartan och klicka nästa zon.

Med sådan information skulle man kunna få ut personliga "bästa-tider" på vissa specifika rutter, vilket kan vara kul att ha när man tävlar mot sig själv eller kanske planerar eager-beaverförsök.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Kajowi »

Nu när Revisitor-medaljen är på plats, och ny omgång står för dörren undrar jag;

Hur går det med revisit-statistiken? :?:

Hoppas få reda på hur stor andel av mina takes som varit revisit / takeover. Samt hur stor andel av mina poäng som kommer ifrån revisit.
Önskar att Round history i framtiden justeras.

Just nu känns i vilket fall min tp på 31 väldigt orättvis... :?
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Dacop »

Statistiken vill inte fungera för mig, får upp följande text.

Code: Select all

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\WWW\turf\user.php on line 5 Turf Zones Regions Toplists Round history Users [Not logged in]
Not logged in
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Kajowi »

Dacop wrote:Statistiken vill inte fungera för mig, får upp följande text.

Code: Select all

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\WWW\turf\user.php on line 5 Turf Zones Regions Toplists Round history Users [Not logged in]
Not logged in
Den har varit så av och till ett tag, av nån anledning. Vissa dagar ser ut så, och då kan man inte se sina egna rundor och "Round History" uppdateras inte.

Idag är en sådan dag, då siffrorna inte uppdaterades inatt (10/10-2011).

Varför gör sidan så här? :evil:
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Kajowi wrote: Varför gör sidan så här? :evil:
Det felet händer när något går knas vid uppdateringen under natten. Det var ett par strömavbrott där datorn står vid tiden kring felet, vilket gjorde att uppdateringarna inte kördes fullständigt...

Just nu uppdateras inte statsen pga okänt fel hos turfas webbserver.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Jojje »

Tycker det är på tiden att någon ger eddy lite todo-arbete.

Det jag skulle vilja se är genomsnittet för varje stapel på Users-sidan på warded.
Alltså typ genomsnitt för hur många zoner jag tagit per runda. Just det blir ju inte exakt, men det blir ju lika för alla och någorlunda jämförbart, om man tar total takeovers / antal rundor.

Summorna önskas kunna ses övertill på listan, så man slipper scrolla längst ner. :)
Bara en zon till
Post Reply

Return to “Tredje Part”