Batteritid och batterier

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
SEALen
Donator
Country: Sweden

Re: Re: Batteritid och batterier

Post by SEALen »

Jojje167 wrote: Jag har uppladdningsbara AA batterier á 2700mah. Ger det 10800mah? Oo
Ja. Ungefär. Volten kanske droppar för lågt mot slutet av batterierna så du inte får ur precis allt.
Image
Zkeeter66

Re: Batteritid och batterier

Post by Zkeeter66 »

Jojje167 wrote:
Zkeeter66 wrote:Nu har jag testat den här från Classe..
http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc ... nr=38-4518
Och är minst sagt överraskad över hur bra den är!
Ett hårdtest som jag gjorde i måndags var att köra Navigon GPS på den och den laddade bättre än datorn klarar av när telefonen är i vila!
Min X10 minipro tömmer jag på drygt 2 timmar om jag har turf och runkeeper igång samtidigt, med den här så borde jag landa på ca 6 timmars drifttid, och det räcker då för mig!
Har du laddbara AA och en laddare hemma så får du en billig backupp!
Jag har uppladdningsbara AA batterier á 2700mah. Ger det 10800mah? Oo
Ja om du tänkt dig att ta ut 1.2 V ur dom! ;-) men det räcker nog inte så långt till våra telisar som stänger ner där vid 3.3-3.4 V.... :roll: :mrgreen:
SEALen
Donator

Post by SEALen »

Tja, om mobilen stänger vid så pass låg spänning som 3,4 volt vilket är ca 0,85 volt per cell så har man nog fått ut över 90% av cellen. Tror nämligen 0.8 volt brukar räknas som tomt (minnet sviker och orkar inte googla :)
Image
frejo

Post by frejo »

Har testat att koppla min telefon till ett labbagg, den slutar dra ström vid 4V trots att den indikerar laddning.

Men den där prylen från classe har väl nån intern switchregulator? då lär den dra ner batterier så man får ut det mesta ur dom...
Men 4 batterier a 1.2V 2700mAh blir ju samma sak som 3.8V 2842mAh, så några 10800 mAh lär det inte bli i slutänden om du ska jämföra mot originalbatteriet.
SEALen
Donator

Post by SEALen »

Nej, 10800 blir det bara vid 1,2 Volt om man parallell kopplar cellerna. I serie blir det 2700 mAh fast med 4,8 Volt.
Vilket ändå är ca 2 ggr mitt standard batteri i mobilen.
Image
SEALen
Donator

Post by SEALen »

Här kommer då lite bilder på min setup.

Image
Image

Det är alltså denna som gömmer sig i den svarta väskan.

Fick ta upp ett hål i locket på väskan för att få in usb kontakten men det gick rätt smidigt med vass skalpell (du kan säkert klara det med t.ex. en mattkniv eller t.o.m. en nagelsax om du inte har skalpell hemma). Morsan sydde lite för hand runt hålet så det inte blir större (bäst att låta proffsen sy ;)

Sedan tog jag två Kabelhållare igenom bälteshållaren bak på väskan och en liten bit gummi mellan dem och ramen så den inte glider omkring.

Funka mycket bra. Körde 3 timmar med skärm och GPS påslagen (icke pro läge) utan problem. Enligt laddaren tryckte jag in 1550 mAh i extra batterierna efter den turen (De är på 2700 mAh men man får max ur ca 2000 mAh pga att volten droppar för lågt mot slutet av batterierna). Telefonen började med en kort stund orange diod men lyst grönt nästan hela turen. Så jag gissar att med denna setup har jag ca 5+ timmar på mig och så länge tror jag inte jag kommer köra :)
Last edited by SEALen on 24 Apr 2012 18:47, edited 4 times in total.
Image
Zkeeter66

Post by Zkeeter66 »

Snyggt! :mrgreen:
akre

Post by akre »

Vad är det för väska till telefonen? Skulle behöva något liknande, min lur har åkt i gatan två gånger nu...

Jag använder denna från Kjell & Co.

Image

Det interna batteriet är på 2000mAh. Om man har fulladdad lur när man börjar räcker det i minst 6 timmar med full bakrundsbelysning + gps + icke pro mode.
SEALen
Donator

Re: Re: Batteritid och batterier

Post by SEALen »

akre wrote:Vad är det för väska till telefonen? Skulle behöva något liknande, min lur har åkt i gatan två gånger nu...
Jag kör med denna:
http://www.ultimate-mobiles.co.uk/mobil ... ___939.htm

Sitter mycket bra. Och man kan använda telefonen utan problem igenom plasten på väskan.

Finns till fler telefoner bara att klicka runt på siten. Levererade snabbt. 3 dagar tog det för mig att få den.
Image
SEALen
Donator

Post by SEALen »

Okej, kylan är här. Alla vet ju att kyla inte hjälper batterier precis. Undrar nu dock om det är effektivt att värma dem med ström från sig själv. Alltså får jag ut mer ström än jag förlorar på uppvärmningen? Tänker mig att batterierna ligger i väskan jag har (se bild ovan) samt att man värmer lite medelst ett par lämpliga motstånd.
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”