Help the gnomes

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Help the gnomes

Post by turftreken »

Kom igen nu, den enda som har släpat med sig en tomte är fredrick :-) De andra verkar fast förankrade ute i landet och behöver lift till Stockholm. Det var rätt skoj att se hur Fredrick kämpade tappert för att hitta plattan så säg gärna till i tråden om ni har planer på att plocka med sig någon så att vi andra kan följa er resa ;-)
kepn
Donator
Posts: 48
Joined: 04 Aug 2011 23:53

Re: Help the gnomes

Post by kepn »

Jag har transporterat en rackare från Karlskrona till Göteborg, han sitter o tjurar utanför Ullevi i Göteborg nu vid zonen UlleviZone, kanske någon som ska uppåt i landet kan ta med sig honom? Jag ska hämta en ute vid kusten ikväll och om jag får ha honom ifred så kommer han att bli avsläppt vid Norrköpings Centralstation imorgon kväll.
Image
HTC Desire | Android 2.3.3 | Stad: Norrköping
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Help the gnomes

Post by turftreken »

Så då har vi två i Göteborg..Om någon tar ner någon av de tre nordligaste gnomerna till Sundsvall så kan jag transportera ned dem till Gävle om några veckor. Nu hjälps vi åt så att de stackars liftande rackarna kommer dit de skall :-)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Help the gnomes

Post by Drassen »

det kan vara så att det är positivt att vara med och hjälpa en gnom;)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Help the gnomes

Post by gurubashi »

Kan inte någon västgöte se till att skicka göteborgsgnomerna vidare till åtminstone jönköping så tar östergötland över därifrån...

(Kan man bära på mer än en gnom åt gången?)
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Help the gnomes

Post by tomtebloss »

gurubashi wrote:(Kan man bära på mer än en gnom åt gången?)
Du kan bara hjälpa en nisse åt gången.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Help the gnomes

Post by tomtebloss »

Det stod en nisse och liftade vid macken i Nyköpingsbro. Charlie hette han visst. Han fick lifta med mig till plattan. Hans polare Tiny var visst där och stod och väntade på honom. Charlie hade varit med Benny i Göteborg sa han men de verkar ha kommit ifrån varandra. Nån som sett till han och kan hjälpa honom?
kepn
Donator
Posts: 48
Joined: 04 Aug 2011 23:53

Re: Help the gnomes

Post by kepn »

Tyvärr så kunde de inte göra sällskap utan en av dem var tvungen att stanna kvar. Nu irrar han omkring i Göteborg men kommer snart att bli upphämtad
Image
HTC Desire | Android 2.3.3 | Stad: Norrköping
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Help the gnomes

Post by turftreken »

tomtebloss wrote:Det stod en nisse och liftade vid macken i Nyköpingsbro. Charlie hette han visst. Han fick lifta med mig till plattan. Hans polare Tiny var visst där och stod och väntade på honom. Charlie hade varit med Benny i Göteborg sa han men de verkar ha kommit ifrån varandra. Nån som sett till han och kan hjälpa honom?
Hörde nått om hederskodex tomtar emellan. Du hade inte varit särskilt populär hemma i tomteland om du hade åkt förbi den stackars nissen....;-)
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Help the gnomes

Post by Nattkryp »

Jag kommer försöka eskortera tomten Pompa från Karlstad under nästa vecka. Han kommer bli förflyttad antingen till Gävle, Västerås, Uppsala eller Stockholm beroende på resväg. Detta sker under torsdag eller fredag, om ingen ger han skjuts innan mig.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”