Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Jojje »

Precis som sidsjözonerna så föreslås att även sundpower ligger över vandringsstråket då det är en förbindelse mellan Granlo och Bergsåker.
Bara en zon till
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland

Post by SaLa »

Jojje167 wrote:Precis som sidsjözonerna så föreslås att även sundpower ligger över vandringsstråket då det är en förbindelse mellan Granlo och Bergsåker.
Och ligger nu på en åker som det odlas något på, på sommaren.
Min gps har bråkat lite där, kanske pga alla el-ledningar, kanske för att den ville busa. Fler som haft det så? Har både tagit och återbesökt den några gånger.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västernorrland

Post by Blabert »

SaLa wrote:
Jojje167 wrote:Precis som sidsjözonerna så föreslås att även sundpower ligger över vandringsstråket då det är en förbindelse mellan Granlo och Bergsåker.
Och ligger nu på en åker som det odlas något på, på sommaren.
Min gps har bråkat lite där, kanske pga alla el-ledningar, kanske för att den ville busa. Fler som haft det så? Har både tagit och återbesökt den några gånger.
Eftersom vi inte vill att den här tråden ska bli ännu längre sätter jag stopp för diskussionen angående SundPower iaf. Den heter nu SundKoloni, ligger alldeles utmärkt över cykelvägen och förhoppningsvis tillräckligt långt bort från störande kraftledningar. Den ligger nu också tillräckligt nära allmän väg så att tomte kan bilturfa den när han kommer upp till bonanzan ;-)
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland

Post by StarDust »

Mitt zonbyggande/forumläsande är lite sporadiskt, men jag gör det jag ska även om det kan ta någon vecka emellan och det ber jag ursäkt om, tyvärr kommer det andra saker emellan ibland och ofta.

För att tydliggöra zoner som är byggda på gräsmattor och inte över cykelvägar och dylikt, dessa tänker jag inte ändra på. Blabert och Tomtebloss har sagt i princip det jag skulle ha sagt. Att behöva kliva av cykeln eller åka skidor in i skogssnåret är en del av turfandet. Om någon har lust att göra det mer än någon annan så kommer den personen att äga zonen mycket längre, och det här är just en del av spelet.
Det finns till exempel en zon på en gård som ägs av ett dagis här, den tar man ju bara på kvällar och helger. Dessutom är den inhägnad så man måste krångla med en grind för att komma in. Innan jag visste att det fanns en grind så klev jag av cykeln och hoppade över stängslet, jag trodde att man bara kunde nå gården genom huset.
En annan är Stora Torget och kyrkogården där man inte får cykla, jag brukar iofs göra det ändå, men jag klagar inte och jag förstår om vissa inte vill riskera att böta.
Zonerna går att ta med lite möda och då är det inget problem anser jag. :!:
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Stonecape »

Zonen "RebetZone" kunde åtminstone jag ta från vägen, vilket gör den till en bilturfarzon. Den skulle inte må dåligt av att flyttas några meter från vägen.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland

Post by StarDust »

Det såg inte ut som att den var på vägen, men den är aningen mindre nu.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Västernorrland

Post by Raceai »

Tjopp.

Vet inte riktigt hur jag ska säga det här men en zon har gått sönder. I alla fall för mig. Det funkar så långt till när zonen ska registreras på mig som ny ägare. Taking zone, please wait. Efter att detta meddelande försvinner så dyker det upp ett till likadant i stället för erövringsmeddelandet. Detta pågår 3-5 gånger sedan kraschar appen. Så här har det varit nu i 3 dagar. Har testat det mesta. Lös tack. :-)

Zonen är HERESHOT i Härnösand.

/rac
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västernorrland

Post by Blabert »

Raceai wrote:Tjopp.

Vet inte riktigt hur jag ska säga det här men en zon har gått sönder. I alla fall för mig. Det funkar så långt till när zonen ska registreras på mig som ny ägare. Taking zone, please wait. Efter att detta meddelande försvinner så dyker det upp ett till likadant i stället för erövringsmeddelandet. Detta pågår 3-5 gånger sedan kraschar appen. Så här har det varit nu i 3 dagar. Har testat det mesta. Lös tack. :-)

Zonen är HERESHOT i Härnösand.

/rac
Troligen inget fel på zonen, utan överbelastningen med alla nya just nu är nog boven. Har du rensat appens data och provat igen?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Image
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Västernorrland

Post by Raceai »

Blabert wrote:
Raceai wrote:Tjopp.

Vet inte riktigt hur jag ska säga det här men en zon har gått sönder. I alla fall för mig. Det funkar så långt till när zonen ska registreras på mig som ny ägare. Taking zone, please wait. Efter att detta meddelande försvinner så dyker det upp ett till likadant i stället för erövringsmeddelandet. Detta pågår 3-5 gånger sedan kraschar appen. Så här har det varit nu i 3 dagar. Har testat det mesta. Lös tack. :-)

Zonen är HERESHOT i Härnösand.

/rac
Troligen inget fel på zonen, utan överbelastningen med alla nya just nu är nog boven. Har du rensat appens data och provat igen?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Yepp, det är testat. Samt att jag även har ominstallerat appen i fråga. Testade även att backa in i zonen, det hjälpte inte (ja, jag är desperat). Jag har skickat ett antal kraschrapporter via appen, om det nu är till något hjälp.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SunYour »

Hittar ingen zon med det namnet?

Edit: Med viss fantasi, så blev det HereShoot.. Flyttade ut den bredvid vägen intill, så får ni försöka ta den där istället då :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Västernorrland”