[BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller kraschar

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Händer det att appen kraschar/låser sig för dig?

Ja, mer eller mindre hela tiden
22
23%
Ja, lite då och då
50
53%
Ja, men väldigt sällan
20
21%
Nej, händer aldrig
3
3%
 
Total votes: 95

Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Pinky »

Kanske dags att återuppliva den här tråden då många verkar ha än mer problem med den senaste versionen?
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
WhiteNinja
Posts: 14
Joined: 08 Sep 2011 08:31
Country: Sweden

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by WhiteNinja »

Kör med LG O2X och appen kraschar lite nu och då. Det är oftast i samband med att tiden gått ut och den ska ta över zonen. Ibland blir den bara seg ett tag och ibland hänger den sig.
En annan sak som stör mig lite är att den inte verkar läsa in zonerna så snabbt när telefonen är i viloläge. Ibland kan jag stanna mitt i en zon, inget händer, jag tar fram mobilen och låser upp den. Då är skärmen helt svart (pro-mode) och sen efter ett par sekunder dyker den gröna gubben och den röda zonen upp.
anarfox
Posts: 32
Joined: 01 Aug 2011 08:41

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by anarfox »

Crashar för mig nästan var annan gång vid uppstart. Har en Samsung Galaxy S2. Har skickat några kraschrapporter.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Jojje »

Jag har inte varit så frekvent turfare på sistone, men igår så tog jag mig en promenad till en unik zon. Väl på plats så hängde sig turf strax innan zonen skulle bli min och det upprepade sig tre gånger.

Två rapporter skickade. Vid den tredje så blev jag irriterade och stängde alla processer som va igång, så rapportrutan hann aldrig dyka upp.

Enormt irriterande, speciellt när man bara ska ta den lite snabbt. :?
Bara en zon till
frejo
Posts: 29
Joined: 14 Aug 2011 14:21
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by frejo »

Jojje167, vet du om telefonen var i 3G eller GSM läge? jag har haft upprepade problem med att den verkar hänga sig efter att timern räknat ner om telefonen är i GSM läge (Visas som "E" eller "G" på min telefon), i 3G läget har jag aldrig haft det problemet. Misstänker att det är kommunikationen med servern som strular pga lägre bandbredd och ev. mer packet loss i GSM läget.

Jag har löst detta genom att sätta "Settings / Wireless & Networks / Mobile networks / Network Mode" till WCDMA only.
För problemet verkar vara att ibland när det är taskig 3G täckning väljer den GSM för att den signalstyrkan är bättre, men tvingar man den till 3G (WCDMA) så funkar det ändå bättre med det när man turfar.

Ett tips är att aktivera "Show notificaton bar" i turf-settings, då ser man vilket nätläge man är i när man turfar och om man har någon täckning överhuvudtaget.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Jojje »

frejo wrote:Jojje167, vet du om telefonen var i 3G eller GSM läge?
Jag brukar oftast turfa med endast Edge/gsm då det bara drar en massa batteri att ha 3G igång.
Men denna gång så va jag på marknad och med några tusen besökare så gick edge-nätet grymt segt, så slog igång 3G och då gick det bra, förutom att det slog om till Edge ändå, trots att 3G-mottagningen va full.

Men ändå tycker jag att turf ska palla att den byter nät.
Turf hänger sig ju inte när det går segt å så, utan det är när allt börjat funka och mätaren är på väg att ticka ner.
Bara en zon till
frejo
Posts: 29
Joined: 14 Aug 2011 14:21
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by frejo »

Ok, för min del verkar den hänga sig när mätaren tickat hela vägen ner och man väntar på "zone taken", jag antar att det sker en hel del kommunikation med servern då och att den datatrafiken inte är helt optimerad för gsm/edge som har lägre hastighet och mer paketförluster, men jag gissar mest ;) får se om nån turf-utvecklare har bättre input till detta...
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by SEALen »

För mig kraschar det ofta då jag vill visa någon annans zoner på kartan. I 6/10 fall blir der FC.
Tycker senaste verren kraschar mera än gamla.
Image
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Leffman »

Den har hängt sig 5-6 ggr ikväll, den verkar krångla mer med den senaste versionen. Vid ~18:00 kom jag inte in på serven alls (Connecting), tog 15-20 minuter så började den fungera igen.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Vaktarn »

för min del är skillnaden med nya versionen att varje gång jag tar upp mobilen så är det som att att turf startat om sig själv. jag får frågan om jag vill ha gps och så laddar den upp. faktiskt att föredra mot tidigare då den ofta hade hängt sig när man tog upp den och man fick vänta en halvminut innan man kunde fc:a för att sen starta om manuellt. det tråkiga är att det nu verkligen är i snitt nästan en gång per zon som den startar om sig (gps-bonus glömma) och att den fortfarande fc:ar ett antal ggr per runda. till saken hör nog att min hero är i allmänt dåligt skick.

övrig fråga: har aldrig kunnat skicka en kraschrapport under min turfkarriär. varför?
telefon: hero | vaktar: Uppsala
Post Reply

Return to “Förslag”