Det blev en annorlunda runda. Träningsvärk på nya ställen efter att ha släpat en mountainbike genom bitvis snårig skog. Så går det när man inte hittar stigarna på en gång

Men när man hittar dom är det desto roligare; fint utförsrull nästan hela vägen från Utkanten (om man tar sig rätt väg dvs.). Sen såg jag mycket annat fint, bland annat blåsippor, vilket jag förstått är fint och ovanligt. Själv är jag uppväxt i det enda länet där de inte är fridlysta, så det tog en stund innan jag kom ihåg att jag skulle titta en gång extra

Sen såg jag vad jag gissar är älgspillning, och det finns inte alls på Gotland. Återigen: Turf får mig inte bara att motionera mer, det skapar nya upplevelser och tar mig till nya ställen.
Månadens tre förslag ligger på finare ställen mellan Utkanten och Nacksta ungefär där punkterna är på
kartan. Den skulle nog behöva kompletteras med en zon ungefär
här för att knyta ihop det hela. Och när jag ändå är igång och ger förslag utanför appen tycker jag att två zoner
här skulle knyta ihop Nacksta och sidsjöområdet på ett bra sätt. Jag förstår om det bliev lite mycket för admins att gå igenom, men jag skulle gärna få tillbaka tio zonförslag i månaden
Området mot rättspsyk var inte så roligt; stigarna slutade abrupt med en skylt "Sjukhusområde, obehöriga äga ej tillträde."