Blivit missuppfattad pga Turf?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
LoneDog
Country: Sweden

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by LoneDog »

Två poliser stannade en gång vid redbergsplatsen i sin bil här i götet o undrade vad jag sysslade med, dock efter lite introduktion så blev dom själva sugna dock ack att dom är i tjänst så är det inte lägligt :)

På masthuggstorget (även här götet) så var det två nissar som såg mig åka runt och såg ut som jag letade efter något, dom kommer fram till mig och säger dom hittat den och jag behöver inte leta?
Jag: öhh hittat den?
Dom: JAAA! Vi hittade blocket!
Jag: Öhh blocket?
Dom: Ja geocaching, hur kul som helst!
Jag: Förklar att jag turfar och visar dom lite lätt vad skillnaden är.
Dom: Herrugud vad kul *Lägger in spelet direkt*

Sen frågar dom mig om dom (Det är en medelåldersman och kvinna) om dom kan få mitt privata nummer så dom kan ringa mig och fråga varpå jag svarar nej och dom blir rätt paffa på det svaret. Som om det skulle varit självklart att två random personer får mitt privata nummer O_o

Sen ett fyllo som blev förbannad på mig på Irontorg en gång, började gapa och skrika på varför jag cyklar runt och stannar plötsligt. Väntade tills ja fick zon sen bad jag han dra åt helv*** varpå han börjar springa, i detta fall hans version av att springa = trilla ihop (Jag gillar inte fulla människor, jag har kort stubin mot dom). Tag notis han var ganska hostile, som om jag inkräktade på hans område.

Ja, the list goes on.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Isengrim

Post by Isengrim »

Igår blev jag ifrågasatt vad jag pysslade med när jag tog MoundPath, den ligger ju precis vid en lekpark och dom har ju sett mig där förut så det verkade väl suspekt. Är väl inte helt optimalt när zoner ligger så, då man som man blir väldigt ifrågasatt vad man gör där.
farbrorP

Post by farbrorP »

Skönt att höra att det är fler än jag som känner så.
Antar att det går bra att ta såna zoner vid andra tidpunkter på dygnet, men det borde kanske
inte behövas? (Jo, jag vet att det brukar sägas att det ingår i spelet)
Får väl felanmäla i så fall och se vad som händer.

Det känns mer som att det ska vara mer svårt än obehagligt att ta zoner.
(Om inte obehaget beror på höjdskräck, bristande simkunnighet mm)
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Zoner i eller i väldigt nära anslutning till lekparker ska felanmälas, ja.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
kaninmage
Zonemaker

Post by kaninmage »

Blabert wrote:Zoner i eller i väldigt nära anslutning till lekparker ska felanmälas, ja.

Jaha, då kan ni skippa mitt tidigare quest/mission/medaljförslag:

• Creepy Playground Stalker: Take over 10 Playground zones between 10:00-14:00 weekdays within 4 days

:D

/Kaninmage
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

kaninmage wrote:
Blabert wrote:Zoner i eller i väldigt nära anslutning till lekparker ska felanmälas, ja.

Jaha, då kan ni skippa mitt tidigare quest/mission/medaljförslag:

• Creepy Playground Stalker: Take over 10 Playground zones between 10:00-14:00 weekdays within 4 days

:D

/Kaninmage
Man kanske kan få den retroaktivt ;-)

Image
StarDust
Zonemaker

Post by StarDust »

Då har jag tre
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

I slutet på en längre cykelturfrunda blev jag omcyklad av en lätt korpulent herre från mellanöstern på en gammal rostig damcykel. Kort därefter bromsar han upp så att jag hinner i fatt varpå han vänder sig mot mig och flinande säger:

"Jag se dig varje dag. Du cykla här. Men idag, idag jag vara snabbast!"

Sedan drog han iväg igen. Jag höll på att garva ihjäl mig. Jag hann aldrig förklara att mitt mål inte är att vara snabbast på cykelbanan.
@rkbro

Post by @rkbro »

Jag sitter i rullstol så att köra på gräsmattor är lite konstigt.
Skulle köra ut på en gräsmatta för att vara innanför gränsen och då kommer en bekant fram till mig och skojar lite. "De där ser kämpigt, är de inte lättare att köra på asfalten runt?"
Jag förklarar vad jag gör och berättar lite om turf för honom och han tycker att mitt beteeende då är fullt begripligt och dessutom att turf låter intressant, så chansen finns att han börjar turfa.
Byggaren
Zonemaker

Post by Byggaren »

Jag och throkk stod och diskuterade våra cyklar vid en zon i Uppsala, då kommer polisen längs cykelbanan, lyser på oss med helljuset en stund. Vi går fram och förklarar, dom såg förvånade ut. Hade nog svårt att begripa vad vi gjorde där i det iskalla regnet en sen aprilkväll...

En annangång vid en zon vid en park mitt på dagen nu i sommras var det en mamma med två barn mitt i zonen, ena barnet var naket (ca 2 år gammal). Jag klev helt ogenerat upp till dom (zonen ligger på en kulle vid ett monument) och tog zonen. Jag var noga med att inte hålla telefonen i "fotoläge". Mamman sa inget men glodde väldigt ängsligt på mig och telefonen...
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”