Rastplats-zoner
Moderator: Zonemakers
Re: Rastplats-zoner
Håller helt med Blabert och Helan.
Det vore utmärkt att ha zoner på rastplatser och om de ligger en bit ifrån städer eller inte har jag därmot ingen åsit om.
Utan tanken är väl att man ska använda spelet och om det ligger zoner på rasplatser som har en vacker miljö intill så blir det ju som ett extra tips för de som använder Turf att det är en fin miljö.
Sen tror jag inte tanken var att zonen skulle ligga så man sitter kvar i bilen (men den behöver ju inte ligga en kilometer bort heller).
Och om man tar fler raster/zoner så blir man lite vaknare bakom ratten också.
mvh
/Micmast
Det vore utmärkt att ha zoner på rastplatser och om de ligger en bit ifrån städer eller inte har jag därmot ingen åsit om.
Utan tanken är väl att man ska använda spelet och om det ligger zoner på rasplatser som har en vacker miljö intill så blir det ju som ett extra tips för de som använder Turf att det är en fin miljö.
Sen tror jag inte tanken var att zonen skulle ligga så man sitter kvar i bilen (men den behöver ju inte ligga en kilometer bort heller).
mvh
/Micmast
Re: Sv: Rastplats-zoner
+1micmast wrote:Håller helt med Blabert och Helan.
mvh
/Micmast
- Optimus
- Zonemaker
- Country: Sweden
Re: Rastplats-zoner
Turist-turf är något jag stöder till 100%, men det kan också betyda zoner som man kan nå utan större omväg från "den stora" vägen och med en lämplig parkeringsmöjlighet i närheten. Behöver alltså inte vara rastplatser. Precis som det har påpekats så kan intressanta rastplatser vara lämpliga Turf-zoner, men en asfalterad yta med en toalett omringad av viltstaket och inget mer är ingen "superzon"...
"Tyvärr" har nog zonläggandet utgått lite för mycket ibland på att man använder cykel, men ju fler spelare vi blir desto mer utrymme för alternativ !
"Tyvärr" har nog zonläggandet utgått lite för mycket ibland på att man använder cykel, men ju fler spelare vi blir desto mer utrymme för alternativ !