Seriespelet mars

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
pobe
Posts: 59
Joined: 24 Jul 2012 21:39
Country: Sweden

Re: Seriespelet mars

Post by pobe »

bra och kul initiativ :D
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Seriespelet mars

Post by Jimo »

Tack för positiv feedback
TheMachine
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2012 21:42
Country: Sweden

Re: Seriespelet mars

Post by TheMachine »

Håller med om att detta är ett roligt och bra initiativ. En extra liten krydda till medaljer och andra topplistor.
Blackmoore
Posts: 3
Joined: 22 Jan 2013 00:02
Country: Sweden

Re: Seriespelet mars

Post by Blackmoore »

Hejsan! Jag har en fundering, kanske finns svar i nån tråd men har inte hittat det. De som inte tar nån poäng alls under en omgång, halkar de endast ner en div första gången eller elimineras de direkt från seriespel och måste kvala för att kunna komma tillbaka?
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Seriespelet mars

Post by Spix »

Blackmoore wrote:Hejsan! Jag har en fundering, kanske finns svar i nån tråd men har inte hittat det. De som inte tar nån poäng alls under en omgång, halkar de endast ner en div första gången eller elimineras de direkt från seriespel och måste kvala för att kunna komma tillbaka?
De åker ur seriespelet helt och får börja om i kvalgruppen om de vill vara med igen.
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Seriespelet mars

Post by farbrorP »

Spix wrote:
Blackmoore wrote:Hejsan! Jag har en fundering, kanske finns svar i nån tråd men har inte hittat det. De som inte tar nån poäng alls under en omgång, halkar de endast ner en div första gången eller elimineras de direkt från seriespel och måste kvala för att kunna komma tillbaka?
De åker ur seriespelet helt och får börja om i kvalgruppen om de vill vara med igen.
Det känns logiskt. Varför skulle de åka nedåt i systemet, nollade, och ta upp plats för dem
som faktiskt vill och kan vara med? :)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Seriespelet mars

Post by Snusmumriken »

Spix wrote:
Blackmoore wrote:Hejsan! Jag har en fundering, kanske finns svar i nån tråd men har inte hittat det. De som inte tar nån poäng alls under en omgång, halkar de endast ner en div första gången eller elimineras de direkt från seriespel och måste kvala för att kunna komma tillbaka?
De åker ur seriespelet helt och får börja om i kvalgruppen om de vill vara med igen.
Och man måste dessutom själv anmäla sig till kvalgruppen på nytt. Man hamnar inte automatiskt i kvalgruppen bara för att man är nollad och åker ur. Se mera på http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Seriespel
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Seriespelet mars

Post by Jimo »

Funderar på om det är min uppgift att sätta press på WS och Fidde....
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Seriespelet mars

Post by Jimo »

Eftersom jag tidigare skrivit i Seriespelstråden att jag så snart som möjligt vill gå över till pyramidstruktur vill jag tydliggöra att det inte kommer att ske någon förändring vid kommande omgångsskifte utan seriespelet fortsätter i nuvarande form tillsvidare.
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Seriespelet mars

Post by Ememel »

Kommer det att bildas nya divisioner varje månad eller kommer vi ha en gigantisk kvalgrupp?
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”