Det ska nog väldigt mycket till innan det blir lika zontätt som det är portaltätt.. Finns andra lösningar som är mycket bättre, t ex att flera kan äga samma zon eller slopad blocktid.
Skickat från min Z1 via Tapatalk
200 meters regeln
Moderator: Zonemakers
Re: 200 meters regeln
flera ägare på samma zon lät intressant.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö

Blir det problem där för att zonerna inte ligger tillräckligt tätt eller blir det ett problem för att man inte har tillräckligt många vägar att välja mellan zonerna? Många gånger (iaf i Stockholm) ligger zonerna som på en fin rad, sådär så att det verkligen är som förbestämt vilka zoner man ska ta i vilken ordning. Ska flera ta den vägen, ja då blir det ju stopp. Däremot när det dykt upp flera parallella zonrader och möjlighet till avstickare, ja då blir det inte lika mycket stopp trots att zonerna fortfarande ligger med hyfsat stort mellanrum (mer än 200m mellan iaf).mortuus wrote:I västerås och andra täta städer är det redan ett problem där alla ska ut på eftermiddagen blir ju lite stopp för en del.
Vill man ha zoner tätt kan man åka på turfevent!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Tycker man att det är hemskt att zoner ligger nära varandra kan man ju även börja hoppa över att ta vissa zoner, ta varannan zon eller någotSunYour wrote:Vill man ha zoner tätt kan man åka på turfevent!

Eller så kan man låtsas att det finns fler zoner på vägen till nästa zon och ta ett uppehåll 

Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Sätt upp en topplista och dela ut poäng så är matchen igång. Utan poängkampen är Turf... tja inte mycket. Idag står jag lika länge och väntar på zonövertagande som när jag tar mig mellan zoner. Bra motion? Intervallträning som den ska vara? 

-
- Country: Sweden
200 m är det då rakt inte mellan Painkiller och Sickkorner, tror jag...
Re: Sv: 200 meters regeln
Det avståndet är mer ett riktmärke, jag antar att det är fågelvägen du menar? Den vägen du får ta är antagligen längre?mattiasp74 wrote:200 m är det då rakt inte mellan Painkiller och Sickkorner, tror jag...
Skickat ifrån min Jolla via Tapatalk
- Velocipedryttaren
- Country: Sweden
195m fågelvägen mellan dom så du får cykla lite mer än 200m när du ska mellan dommattiasp74 wrote:200 m är det då rakt inte mellan Painkiller och Sickkorner, tror jag...